עניינים שבמפרט
לגרסת RS מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר של קבוצת פולקסווגן, וזה מייצר 245 כ"ס בטווח שבין 5000 ועד 6200 סל"ד, ו-37.7 קג"מ בין 1600 ל-4300 סל"ד. המנוע משודך לתיבה הדו-מצמדית שיש לה 7 הילוכים, וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.7 שניות, המהירות המרבית היא 250 קמ"ש.
לרכב מערך היגוי ספורטיבי מזה שבגרסאות הרגילות, והוא קצר מאוד: 2.13 סיבובים מנעילה לנעילה. גם מערך המתלים בגרסה זו שונה מזה שבגרסאות הרגילות; מאחור יש ל-RS מתלה רב-חיבורי ולא קורת מתח, והמכונית מונמכת ב-1.5 ס"מ בהשוואה לגרסאות האחרות. התנהלות בקרת היציבות מלפנים מדמה פעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה. לאוקטביה RS מערכת בלימה משופרת, כולל קליפרים באדום, וצמיגים ספורטיביים במידה 225/35-19.
דברים שבעיצוב ובאבזור
ל-RS חזית אגרסיבית יותר מזו הרגילה, וזו כוללת כיתוב RS ובעיקר תאורת לד מטריקס. כמקובל בגרסאות RS של סקודה, חלקים רבים מושחמים, למפלטים עיצוב ספורטיבי, המפתנים מודגשים אף הם ועל דלת תא המטען מורכב מסיט רוח.
בתא הנוסעים מרכיבי עיצוב ספורטיבי, ואלה משתלבים במפרט האבזור העשיר. המושבים הספורטיביים מלפנים מצוידים בתפעול חשמלי, יש בהם תפרים באדום לריפוד, ותפרים אלה נמצאים גם במשטחי הדיפון. עוד במפרט: מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, מולטימדיה וצג "10, בקרת אקלים תלת-אזורית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען.
ומה בתחום הבטיחות? אוקטביה RS היא המכונית הראשונה של סקודה המציעה כרית אוויר מרכזית בין שני המושבים הקדמיים. במפרט הבטיחות, בנוסף, בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטחים מתים, זיהוי מכשולים.
מחירה של סקודה אוקטביה RS הוא 210,000 שקלים. כיאה לסקודה, מחיר זה נראה תחרותי – הן ביחס להיצע בזירה הספורטיבית-משפחתית, הן ביחס לנתוני ההספק והביצועים והאבזור העשיר.