מורשת
מעבר לשינוי עצמו, מדובר בצעד בעל משמעות סמלית; מאז התגבשה הנוסחה למשפחתית הישראלית לפני שלושה עשורים, נפח מנוע 1.6 ליטר היה חלק משמעותי ביותר בה (יחד עם מרכב סדאן ותיבה אוטומטית). במשך שנים היה זה נפח המנוע המבוקש בארץ, וכמעט תנאי להצלחת מכונית בשוק הרכב המקומי.
כמעט לכל המשפחתיות המבוקשות בשוק המקומי היה מנוע בנפח כזה, וכך גם לקורולה של טויוטה. לאורך כל שנותיה בארץ, מאז המחצית הראשונה של שנות התשעים, שווקה הקורולה תמיד עם מנוע 1.6 ליטר, ועד הדור הנוכחי זו הייתה גם הגרסה העיקרית והחשובה.
היורש
המנוע החדש הוא בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר 3 צילינדרים שהוצג לראשונה ביאריס החדשה. מנוע זה מייצר 125 כ"ס (ב-6600 סל"ד) ו-15.6 קג"מ (ב-5000 סל"ד) ומשודך כקודמו לתיבה אוטומטית רציפה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 12.1 שניות, איטי ביחס ל-10.2 שניות ב-1.6 ליטר, ואילו המהירות המרבית, 190 קמ"ש, נותרה ללא שינוי. צריכת הדלק בגרסה החדשה 16.9 ק"מ/ל' והציון הירוק 4.
מנוע זה מוצע ברמת גימור חדשה בארץ, 'אקטיב', כעת הבסיסית במבחר; בין השאר, היא אינה כוללת בקרת אקלים ואין לה חישוקים קלים (יש רגיל עם חיפוי פלסטיק).
מחיר קורולה סדאן 1.5 ליטר ברמת הגימור 'אקטיב' הוא 133,000 שקלים. מחירה ברמת הגימור 'סנס' 137,000 שקלים, ללא שינוי, ונמוך במעט ממחירן של הגרסאות ההיברידיות ברמות גימור דומות (אך לא זהות), 141,000 ו-142,000 שקלים