מאז 1982, עת הוצגה 190, הפכה המשפחתית הגדולה לאחד מדגמי הליבה של מרצדס, ונמכרו ממנה 10.5 מיליון יחידות. במהלך כהונתו של הדור הפורש – רביעי לספירת C (מ-1993); הוצג ב-2014 – נמכרו כ-2.5 מיליון מכוניות.
דגם חדש
הדגם החדש מוצג בגרסאות סדאן וסטיישן, אך בהמשך תוצג גם גרסת פנאי מוגבהת, כך אמר לנו ראש הפרויקט, כריסיטאן פרואה, בראיון שערכנו עמו (הראיון המלא יפורסם בהמשך). פרואה ציין כי השנה האחרונה הייתה המוצלחת ביותר מבחינת מכירות עבור הדגם.
לפי פרואה, בבסיס C קלאס החדשה גרסה משודרגת משמעותית לפלטפורמה של קודמתה. עיקר המאמץ בפיתוחה היה לאזן את תוספת המשקל בגרסה הנטענת ולמצוא מקום לסוללות הגדולות בהרבה ומבלי לפגוע בנפח תא המטען.
C קלאס החדשה גדולה מקודמתה; בסיס הגלגלים גדל ב-2.5 ס"מ ל-268.5 ס"מ, האורך ב-6.5 ס"מ ל-475 ס"מ, הרוחב ב-1.0 ס"מ ל-182 ס"מ.
במפרט של הדגם החדש, בין השאר, אופציות לבולמים נשלטים אלקטרונית, היגוי אחורי, ולגרסה ההיברידית-נטענת קפיצי אוויר מאחור.
רק ארבעה צילינדרים
C קלאס החדשה מוצעת עם מנועי טורבו 4 צילינדרים – בבנזין, 1.5 ליטר ו-2.0 ליטר, לרמות הספק שבין 170 כ"ס ל-258 כ"ס, ולהאצה ל-100 קמ"ש בין 8.6 שניות ל-6 שניות; בדיזל, 2.0 ליטר להספק של 200 כ"ס ועד 265 כ"ס.
בכל המנועים מוטמע מערך היברידי מתון חדש של 48 וולט, וזה אמור לשפר באופן משמעותי את צריכת הדלק. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים, וההנעה אחורית או כפולה.
במרצדס גאים במיוחד בגרסה ההיברידית-נטענת. פרטים מלאים עדיין לא פורסמו, אך כבר כעת נמסר כי זו תצויד בסוללה של 24.5 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה חשמלי של 100 ק"מ, וניתן יהיה לטעון אותה בעמדה מהירה. גרסה זו מצוידת במנוע 2.0 ליטר, בנזין או דיזל, והמנוע החשמלי שלה מייצר 129 כ"ס.
אולה קוליניוס, יושב ראש דיימלר ומנכ"ל מרצדס, אמר במהלך ההשקה כי "האותיות C ו-S שוכנות בקצוות האלפבית, אבל במבחר שלנו הן הולכות וקרבות".