הדור הראשון של טוסון שווק בארץ בתמחור אגרסיבי לזמנו, ובאופן זה הוביל את קבלתם של דגמי הפנאי בשוק הישראלי ושדרג את מעמדה של יונדאי. מאז שהושק בארץ, נמכרו ממנו כ-67,000 יחידות, 42,000 מהן רק בדור השלישי שלו.
דגם חדש, שונה
טוסון החדש מעוצב באופן מתקדם ביותר, השונה באופן משמעותי מקודמו, נראה מושך בהרבה ושותף לקו העכשווי של דגמי יונדאי. הפלטפורמה חדשה, ובסיס הגלגלים גדל ב-1 ס"מ ל-268 ס"מ. אורך הרכב גדל ב-2 ס"מ, ל-450 ס"מ, ויונדאי מציינת כי למרות שהשינויים בממדים קטנים, הרי מרחב הפנים גדול משמעותית. נפח תא המטען הוא 515 ליטר.
הדגם החדש מוצע כקודמו בשתי גרסאות מנוע – בנזין אטמוספרי 2.0 ל', טורבו-בנזין 1.6 ל' – ואלה עברו שיפורים משמעותיים כדי להכניסם למשפחת דגמי 'סמארט סטרים' של קונצרן יונדאי-קיה.
מנוע ה-2.0 ליטר עשוי כעת אלומיניום במקום ברזל-יציקה והוא קל מקודמו ביותר מ-23 ק"ג. מנוע זה מייצר 156 כ"ס ו-19.6 קג"מ, התיבה היא אוטומטית עם 6 הילוכים. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 11.1 שניות, צריכת הדלק 12.2 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 14.
למנוע ה-1.6 ליטר מערכת תזמון שסתומים משתנה, כולל משך הפתיחה שלהם. המנוע מייצר 180 כ"ס ו-27 קג"מ (1500-4500 סל"ד), התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים. בגרסה זו, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.8 שניות, צריכת הדלק 14.5 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 11 ברמת הגימור הנמוכה יותר בגרסה זו, 12 בגבוהות יותר.
שפע רמות גימור
טוסון החדש מוצע בחמש רמות גימור. גרסת ה-2.0 ליטר תוצע ברמת גימור 'פרמיום' במחיר של 160,000 שקלים, וזו כוללת חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים מפוצלת כולל שליטה מאחור. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, ניטור שטחים מתים, התרעות על שכחת ילד ברכב ויציאה מסוכנת.
גרסת ה-1.6 ליטר טורבו ברמת הגימור 'פרסטיג'' מוצעת ב-170,000 שקלים, ובמפרט, בנוסף, מחוונים מוקרנים ותאורת אווירה. רמת גימור דומה, המכונה 'פנורמיק' ופונה לציי רכב, כוללת גג זכוכית אך לא ניטור היקפי של שטחים מתים; המחיר יפורסם בקרוב.
גרסה זו ברמת הגימור 'לקשרי' עולה 182,000 שקלים, וזו מוסיפה למפרט חישוקי "18, גג זכוכית, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, בקרת שיוט אדפטיבית. רמת הגימור 'עלית', שמחירה 192,000 שקלים, כוללת תאורת לד מלאה, שבכה שונה, חישוקי "19, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד עור ועוד.
ניר גרוסמן, מנהל חטיבת יונדאי ישראל, אמר במהלך ההשקה כי 2800 כלים כבר הוזמנו, והיבואן צופה בעיות אספקה בגלל שילוב של דרישה גבוהה לחוסר יכולתו של היצרן לעמוד בביקושים. אנשי כלמוביל מסרו כי הזמינו 11,000 יחידות של הדגם החדש, אך הם צופים שיקבלו רק 7000 השנה.
*פורסם ב-20.04.21 (נוסף וידאו)