נתוני יסוד
לטנדר החדש 2 מנועים המייצרים 563 כ"ס ו-107.1 קג"מ (414 קילוואט ו-1050 ניוטון-מטר), ליצירת הנעה כפולה. הטנדר החשמלי מאיץ מ-0 ל-97 קמ"ש (60 מייל/שעה) בין 4 ל-5 שניות, ולפי פורד הוא "מהיר מרפטור".
הגוף עשוי אלומיניום, השלדה משודרגת והיעילות האווירודינמית היא הגבוהה ביותר ממה שפורד ייצרה בתחום זה. לטנדר החשמלי מתלים נפרדים, והוא יכול לשאת 900 ק"ג מטען עם חישוקי "18, לגרור 4.5 טון ברמת הגימור XLT. ללייטנינג ארבעה מצבי ניהוג: רגיל, ספורט, שטח, גרירה.
F-150 לייטנינג מוצע עם 2 סוללות ליתיום-יון חדשות, האחת לטווח של 370 ק"מ, השנייה ל-485 ק"מ (שני הנתונים לפי תקן EPA). פורד מספקת את הטנדר עם מטען מקורי של 80 אמפר לטעינה ביתית (AC), ומציינת כי מדובר בנתון הטוב ביותר בתעשייה. עם מטען זה ניתן לטעון את הרכב ל-50 ק"מ בשעה אחת, מ-15% ועד 100% ב-8 שעות. במטען DC של 150 ק"ו ניתן לטעון את הרכב ל-85 ק"מ ב-10 דקות, מ-15% ועד 100% ב-41 דקות.
לרכב מיגון תחתי גם לסוללות, הן ממוקמות בעריסה ייעודית אטימה למים וממוגנת בפני תאונות, ויכולות לפעול עד לטמפרטורה של מינוס 40 מעלות צלסיוס. לתא המטען הקדמי נפח של 400 ליטרים לנשיאת משקל של עד כ-180 ק"ג.
בקטע מתוחכם
ל-F-150 לייטנינג, ברמות הגימור 'לאריאט' ו'פלטינום', מסך מגע "15.5, ובממשקיו אפל, אנדרואיד ואלקסה. לוח המחוונים נרחב אף הוא וגודלו "12. הרכב מאפשר נהיגה אוטונומית, ללא ידיים על ההגה, בדרכים מהירות עם הפרדה ומוכרזות, לאורך 160,000 ק"מ בארה"ב ובקנדה.
לצורך ניטור וניהול מדויקים של טווח הנסיעה, לטנדר חיישנים למשקל ההעמסה שלו ולמשקל הנגרר. המערכות שלו מאפשרות ניהול השימוש ברכב כאשר הטווח יורד משליש, והדבר נעשה לפי נתוני מזג אוויר, תנועה ומשקלי ההעמסה והגרירה. באופן זה ניתן גם לכוון את הרכב לנקודת הטעינה הנכונה ביותר.
לדגם החדש גם מערכות עזר לנהיגה עם נגרר, והוא מאפשר להשתמש בסלולרי כמפתח, כולל התנעה מרחוק. לפי פורד ניתן לתקן, לטפל ולשדרג מערכות רבות דרך הרשת, מבלי להגיע למוסך.
לשימושים נוספים
פורד מציינת כי F-150 לייטנינג יכול לשמש גם כתחנת כוח – גם לבית, גם לתפעול כלים חשמליים. לרכב, עם הסוללות הגדולות יותר ל-9.6 קילוואט והטענה ב-80 אמפר, יכולת להספקת חשמל ל-3 ימים לפי 30 קוט"ש ביום, עד 10 ימים בשימוש מנוהל היטב; בישראל, בה ממוצע הצריכה היומי הוא 22 קוט"ש, מדובר ב-4 וב-13 ימים בהתאמה. בהמשך, ניתן יהיה לטעון את הרכב בשעות הלילה, בהן התעריף זול, ולספק את צריכת החשמל לבית במהלך היום, כאשר התעריף יקר יותר. בנוסף, אפשר יהיה לטעון את הרכב באמצעות טעינה סולרית, ובאמצעות אותו מטען 80 אמפר.
על כל אלה מוסיף הטנדר החשמלי גם יכולת לא מבוטלת לתפעול כלים חשמליים; הבסיס הוא 2.4 קילוואט (מלפנים), וניתן להוסיף 7.2 קילוואט להספק עבודה של 9.6 קילוואט.