הדור השלישי-נוכחי הוצג ב-2017 ומתיחת פנים הוכרזה באמצע 2020.
חידושים
לפיקנטו המחודשת חזית שונה מאשר לקודמתה; השבכה, יחידות התאורה והפגושים חדשים. בסביבת הנהג מולטימדיה עדכנית, צג "8 גדול מקודמו ("7).
השינויים החשובים ביותר הם במנוע ובתיבת ההילוכים. בפיקנטו המחודשת מוטמע מנוע בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר, 84 כ"ס, כעת במהדורה עדכנית בסדרת 'סמארט סטרים', לאחר מערך שיפורים משמעותי בתוכו (וכמו ביונדאי i10). מנוע זה משודך לתיבה רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים, לשיפור צריכת הדלק, וזו מחליפה אוטומטית-פלנטרית עם ארבעה הילוכים.
משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 15.1 שניות, איטי משמעותית ביחס לנתון של 12 שניות לפני מתיחת הפנים. מנגד, צריכת הדלק הממוצעת היא 17.2 ק"מ/ל' והציון הירוק 4 – טוב בהרבה מאשר 15.4 ק"מ/ל' ו-8.
במפרט הבטיחות נרשם שיפור משמעותי, לאחר שנוסף לו תיקון סטייה מנתיב שהצטרף לבלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל. עד כה צוידה פיקנטו במערך התרעה בהתקנה מקומית.
קיה פיקנטו משווקת בארבע רמות גימור. הבסיסיות ביותר הן 'LX' המופנה לציי הרכב ו-'EX' המהודרת יותר המשווקת ללקוחות פרטיים, ומחירן ללא שינוי: 84,500 ו-85,000 שקלים בהתאמה.
בנוסף, מוצעת פיקנטו ברמת הגימור 'GT ליין' שיש לה גימור ספורטיבי וברמת הגימור 'X ליין', שיש לה סממנים של רכב פנאי; המחיר זהה, 87,000 שקלים, והוא משקף התייקרות של 1000 שקלים.