ג'נסיס השיקה את G70 – החולקת אותה רצפת הנעה אחורית עם קיה סטינגר – בספטמבר 2017. המכונית עברה מתיחת פנים שלוש שנים אחרי, בספטמבר 2020, על-מנת להתאים את העיצוב החיצוני שלה לקו העדכני של ג'נסיס, גם לרגל תחילת הפעילות של המותג באירופה.
בהקשר זה יצוין כי ג'נסיס הציגה גרסת סטיישן-קופה, "שוטינג ברייק", ל-G70 המיועדת בעיקר לשוק האירופאי, ואותה ניתן להזמין גם בארץ.
מפרט ונתונים
ל-G70 בסיס גלגלים של 283.5 ס"מ, אורכה 468.5 ס"מ, רוחבה 185 ס"מ וגובהה 144 ס"מ. הגרסה המיובאת לישראל מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 245 כ"ס ב-6200 סל"ד ו-36 קג"מ ב-1400-4000 סל"ד, משודכת אליו תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כאמור אחורית. כל אלה מסדרים ל-GV70 האצה של 6.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 240 קמ"ש. צריכת הדלק ברמת הגימור הרגילה היא 12.5 ק"מ/ל'. ברמת הגימור 'ספורט', שיש לה מפרט ייעודי לנהיגה, ובכן, ספורטיבית, צריכת הדלק היא 11.4 ק"מ/ל' (בעיקר בגלל מפת ניהול מנוע שונה).
ואכן, ברמת הגימור 'ספורט' כולל המפרט הטכני גם דיפרנציאל מוגבל-החלקה, בולמי זעזועים נשלטים-אלקטרונית, בלמים של ברמבו וצמיגים במידות שונות מלפנים ומאחור: 225/40-19 ו-255/35-19. לרשות הנהג חמישה מצבי ניהוג וגם בקרת שיגור. כדי שהאופי הספורטיבי יישמע כנדרש, הצליל מכוון בהתאם ויש לו סיוע של מערכת השמע.
רמות גימור, מחירים
ג'נסיס G70 מוצעת ברמות הגימור 'לקשרי' ו'ספורט' ב-298,000 שקלים וב-339,000 שקלים בהתאמה; בשתיהן מפרט אבזור ובטיחות עשיר.
ב'לקשרי' תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, אוורור למושבים הקדמיים עם תפעול חשמלי להם ולגלגל ההגה, מולטימדיה עם צג "10.25 ומחוונים מוקרנים, ריפוד עור, בקרת אקלים תלת-אזורית, טעינה אלחוטית, מצלמות היקפיות, העברת הילוכים מההגה, מערכת שמע של לקסיקון עם 15 רמקולים.
רמת הגימור 'ספורט' כוללת, בנוסף למפרט הטכני שצוין לעיל, אותם חישוקי "19, פריטי עיצוב ספורטיביים בצידו החיצוני של הרכב ובתוכו; מנגד, היא אינה כוללת אוורור מושבים וכיוון חשמלי לגלגל ההגה.
במפרט הבטיחות מערך מלא הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ומרכוז הרכב בנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, הקרנת תמונת שטח מת במחוונים עם איתות, מערכות למניעת שכחת ילד ברכב ויציאה לא בטוחה ועוד.
גם בדגם זה מציעה ג'נסיס ישראל בנוסף לאחריות של שלוש שנים גם עד שישה טיפולים בחינם.
שיווק ועתיד
לפי דנה רביד, מנכ"לית חטיבת ג'נסיס בכלמוביל, אחת המטרות של G70 היא למשוך למותג קהל צעיר יותר, גם בגלל שמחירה נמוך מזה של הדגם הגדול יותר, G80.
ג'נסיס ישראל תרחיב את ההיצע שלה בעתיד הקרוב, ותציג תוך שבועות ספורים את GV70, דגם הפנאי הבינוני (D-SUV) החולק אותה רצפה המשרתת את G70.