אירוע ההשקה נקבע ל-4.7 – תאריך בעל משמעות רבה מאוד וכפולה בהיסטוריה של פיאט ושל הדגם; ביום זה ב-1957 הושקה 500 המקורית; באותו יום ב-2007 נחשפה 500 החדשה.
לפי סמלת, יבואנית פיאט, ישראל היא שוק הרכב הראשון מחוץ לאירופה בו מושקת המכונית החשמלית.
השווה והשונה
העיצוב של 500e החדשה דומה מאוד לזה של המכונית שהוצגה לפני 14 שנים, אבל מדובר בדגם חדש לגמרי, כולו חשמלי, וזה בנוי על פלטפורמה ייעודית.
המכונית החדשה גדולה מקודמתה מכל כיוון: בסיס הגלגלים גדל ב-2.2 ס"מ ל-232 ס"מ; אורכה עלה ב-6 ס"מ ל-363 ס"מ; היא רחבה ב-5 ס"מ ל-168 ס"מ; לגובה נוספו 4 ס"מ ל-153 ס"מ. נפח תא המטען, 185 ליטרים, ללא שינוי.
פיאט 500e החדשה מוצעת בישראל בשתי גרסאות הינע/טווח ובשלוש תצורות מרכב. לרכב אחריות ל-3 שנים או 100,000 ק"מ, ולסוללה אחריות של 8 שנים או 150,000 ק"מ.
כניסה, ב-100,000 שקלים
לגרסה הבסיסית של 500 החדשה מנוע המייצר 95 כ"ס, וזו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות ומגיעה ל-135 קמ"ש. לגרסה זאת סוללה 23.7 קוט"ש, טווח מוצהר של 190 ק"מ, וטעינה מהירה במטען של 50 ק"ו.
גרסה זו מוצעת במרכב רגיל וברמת הגימור 'אקשן' – ומחירה 100,000 שקלים. במפרט האבזור: מולטימדיה עם צג "7, ממשק סלולרי אלחוטי עם טעינה אלחוטית, מחוונים מוקרנים; במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב.
יותר ביותר
לגרסה החזקה יותר מנוע המייצר 118 כ"ס, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9 שניות והמהירות המרבית 150 קמ"ש. לגרסה זו סוללה של 42 קוט"ש, טווח מוצהר של 320 ק"מ וטעינה מהירה עם מטען של 85 ק"ו.
גרסת מנוע/סוללה זו מוצעת במרכב רגיל ברמת הגימור 'פשן', וזו כוללת חישוקי "15, צג "10.25, אותו ממשק סלולרי והטענה אלחוטית; המחיר: 120,000 שקלים.
אותה גרסה מוצעת גם עם מרכב שיש לו דלת צד אחורית בצד ימין, זו נפתחת לאחור ומיועדת להקל על הכניסה למושב האחורי. מרכב זה מוצע ברמת הגימור 'אייקון', ובמפרט האבזור שלה גם חישוקי "16, מפתח חכם, ריפוד וגימור מהודרים יותר; המחיר: 130,000 שקלים.
בנוסף, מוצע מרכב קבריו, גם הוא ברמת הגימור 'אייקון', והמחיר הוא 135,000 שקלים.
בקצה ההיצע מרכב קבריו ברמת הגימור 'פרימה' המיוחדת. לזו חישוקי "17, תאורת לד, ריפוד דמוי עור, גג עם הדפס מיוחד ועוד. במפרט הבטיחות, בנוסף, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית; המחיר: 155,000 שקלים.