יונדאי איוניק 5 מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה של יונדאי המכונה "E-MGP", הדגם במבנה של רכב פנאי, ומוצע בגרסאות של הנעה אחורית וכפולה, לטווח רגיל או ארוך. בישראל ישווק איוניק בגרסת ההנעה האחורית ארוכת הטווח.
דגם חשמלי חדש
הגרסה המשווקת בארץ מצוידת במנוע אחד המייצר 217 כ"ס, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 7.5 שניות, והמהירות המרבית 180 קמ"ש. לגרסה זו סוללה של 72.5 קוט"ש והיא מאפשרת טווח של כ-481 ק"מ (451 ק"מ ברמת הגימור הגבוהה). ניתן לטעון את הרכב במטען אולטרה-מהיר של 350 ק"ו, שאינו מוצע בארץ בשלב זה, ו-5 דקות טעינה יקנו טווח של 100 ק"מ.
אורכו של איוניק 5 הוא 463.5 ס"מ, כמו של משפחתית סדאן או רכב פנאי קומפקטי, אבל בסיס הגלגלים שלו ארוך מאוד: 300 ס"מ, כמו של מכונית סלון גדולה במיוחד. נתון זה אמור להבטיח מרחב פנים מרשים, בייחוד מאחור. גם הרוחב, 189 ס"מ, נדיב, והגובה 165 ס"מ מעניק לדגם את הזיקה לרכב הפנאי. מקסום יתרונות הרצפה החשמלית הביא לכך שלרכב תא מטען בנפח נאה של 531 ליטרים מאחור, ובנוסף יש לו חלל אחסון של 57 ליטר מלפנים. משקל איוניק 5 הוא 2002 ק"ג, 2065 ק"ג ברמת הגימור הגבוהה.
בתא הנוסעים בולטים צג מולטימדיה גדול של "12.25 ומחוונים מוקרנים, כמו גם פתרונות אחסון מקוריים, דוגמת קונסולה מרכזית הנעה לאחור. לאיוניק 5 שלוש רמות עוצמה לאחזור אנרגיה, והשליטה בהן באמצעות פקדים מאחורי ההגה.
מפרטי בטיחות, אבזור, מחירים
מפרט הבטיחות בכל רמות הגימור כולל בין השאר בלימה אוטונומית, תיקון סטייה ושמירת הרכב במרכז נתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. ברמת הגימור הגבוהה, הקרנת תמונת שטח מת במחוונים בזמן איתות.
יונדאי איוניק 5 מוצע בשלוש רמות גימור. 'פרסטיג'', שמחירה 190,000 שקלים, כוללת תאורת לד, חישוקי "19, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, מפתח חכם, תפעול חשמלי של מושב הנהג; ל'סופרים', שמחירה 200,000 שקלים, גם גג זכוכית; ברמת הגימור 'עלית', שמחירה 217,000 שקלים, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים מאחור, גם למושב הנוסע שיחד עם מושב הנהג משודרג ומאוורר, תאורת אווירה משתנה, ריפוד עור, טעינה אלחוטית לסלולר עם קירור ועוד.
יונדאי איוניק 5 מוצע עם אחריות ל-5 שנים או 100,000 קילומטר, כאשר לסוללה אחריות של 7 שנים או 150,000 קילומטר.
מחיר איוניק 5 אינו זול, אך ביונדאי בונים על כך שהאבזור העשיר ימשוך לקוחות רבים.
ניר גרוסמן, ראש חטיבת יונדאי בכלמוביל, מצפה כי בשנה הראשונה לשיווק הדגם יימכרו מאות מכוניות. לפי גרוסמן, הבעיה העיקרית תהיה במלאי מספק של היצרן, והשאיפה של יונדאי היא להיות כוח דומיננטי גם בתחום החשמל. כלמוביל, היבואנית, מתכוננת לפעול בתחומי הטעינה הרגילה והמהירה.