דגם חדש
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה CMF המודולרית בגרסה C המעודכנת, אותה הוא חולק עם ניסאן X-טרייל ומיצובישי אאוטלנדר החדשים.
הממדים גדלו במעט ביחס לדגם הפורש: אורך בסיס הגלגלים הוא 266.5 ס“מ (התארך ב-2 ס“מ), האורך 442.5 ס“מ (עלה ב-3.5 ס“מ), הרוחב 183.5 ס“מ (תוספת של 3 ס“מ). נפח תא המטען גדל ב-74 ליטרים ל-504 ליטרים ברמת הגימור הבסיסית, ל-490 ליטרים ברמות הגימור העשירות יותר.
לפי ניסאן, המרחב לנוסעים גדל באופן משמעותי, האיכות שופרה ושדה הראייה טוב יותר. בנוסף, התפעול מתקדם יותר, גם הודות למולטימדיה ולמערך שליטה חדשים.
ניסאן קשקאי יוצע בשלב ראשון עם מנוע הטורבו-בנזין 1.3 ליטר המוכר, כעת עם מערך היברידי מתון של 12 וולט. המנוע מייצר 156 כ"ס ו-27.5 קג"מ, משודכת לו תיבה רציפה עם יחסי העברה קבועים (ופקדים מאחורי ההגה) וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 9.2 שניות והמהירות המרבית 199 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת היא 15.6 ק"מ/ל' והרכב נמצא בקבוצה 7 בדירוג הירוק.
רמות גימור, מחירים
קשקאי החדש מוצע בשלוש רמות גימור, ובכולן מערכות בטיחותית עדכניות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
האבזור עשיר, וכבר ברמת הגימור 'אסנטה טופ', שמחירה 160,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, בקרת אקלים, מולטימדיה עם צג "8 וממשקים סלולריים.
ברמת הגימור 'אסנטה טק', שמחירה 170,000 שקלים, מפרט בטיחות משופר עם זיהוי תנועה חוצה ומצלמות היקפיות, ובאבזור גם חישוקי "18, צג "9, פתחי מיזוג מאחור, מחוונים מוקרנים. ב''טקנה', המוצעת ב-180,000 שקלים, תאורה משופרת, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור, מטען אלחוטי לנייד.
אמיר בלכר, מנכ"ל ניסאן ואינפינטי ישראל בקרסו, סבור כי בשנה מלאה ניתן למכור לפחות 4000 כלים כאלה, ומבחינתו אפשר להגיע להיקף כזה אם היצרן יעמוד בביקוש. בקרסו מצפים כי עד סוף השנה יימכרו 1200 יחידות של קשקאי. בהמשך צפויה להגיע גם גרסת E-פאוור החשמלית המצוידת במנוע בנזין המשמש כמאריך-טווח.