זהו דגם פנאי קומפקטי בהנעה היברידית-נטענת או עם הנעה כל-חשמלית שהוצג בסוף 2019 וייצורו החל באמצע 2020.
בעניין הדגם
למאזדה MX-30 בסיס גלגלים של 265.5 ס"מ ואורכו 440 ס"מ. המבנה שלו מתייחד בכך שהדלתות האחוריות נפתחו לעבר חלקו האחורי של הרכב.
לגרסה החשמלית מנוע המייצר 145 כ"ס ו-27.7 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 9.7 שניות והמהירות המרבית היא 140 קמ"ש. בניגוד לגישה המקובלת, מאזדה הרכיבה בדגם הזה סוללה קטנה יחסית – 35.5 קוט"ש – כדי לשמור על משקל נמוך יחסית של 1720 ק"ג, ומכאן כדי לשמר יכולת דינמית טובה והתנהלות זריזה, כיאה לדגם של מאזדה. לפי אנשי החברה, לסוללה כזאת יש יתרונות גם בהקשר הסביבתי, מכיוון שהשינוע שלה לפני ייצור מעמיס פחות, משקל הרכב פוגם פחות בתשתית. הטווח המוצהר של MX-30 הוא 200 ק"מ, ובהקשר זה מציינים במאזדה כי עם נסועה ממוצעת ואופיינית בעולם של 45 ק"מ ליום, הסוללה תספיק ל-4 ימי נהיגה. הטעינה במטען מהיר של 50 ק"ו, ל-80% תוך 30-40 דקות.
ביחס לרכב
ל-MX-30 מערך בטיחותי עשיר הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד. הרכב מוצע ברמת גימור אחת, ובמפרט: מפתח חכם, מולטימדיה מקורית עם צג "8, בקרת אקלים, ריפוד מעור מלאכותי ומבד ממוחזר, תפעול חשמלי למושב הנהג, תצוגה עילית.
למרות הסוללה הקטנה המחיר אינו זול, וזה עומד על 200,000 שקלים. עם זאת, בתקופת ההשקה יימכר הרכב ב-175,000 שקלים.