רק שלוש קבוצות וחמש מכוניות התחרו בקטגוריה הבכירה השנה, אבל, וכמו שיגידו לכם ותיקי לה מאן, ניצחון במירוץ הכה קשה הזה הוא לא קל להשגה.
אותו יצרן, צוות אחר
המכונית של טויוטה היא למעשה פיתוח של קודמתה, והחדשה כאן היא הצוות המנצח. לאחר שלוש שנים רצופות בהן ניצחה טויוטה בלה מאן עם מכונית מספר 8, סוף סוף זכה הצוות חסר המזל של מכונית מספר 7 – עם קאמוי קוביאשי, חוזה לואיס מריה, מיק קונווי – בניצחון. מכונית מספר 8 סיימה במקום השני כאשר היא מקדימה את המכונית היחידה של אלפין שסיימה במקום השלישי. המכונית של אלפין התבססה על המכונית של רבליון משנה שעברה בקטגורית LMP1, שהוחלפה על-ידי היפרקאר.
במקום הרביעי והחמישי ואחרונים בקטגוריית היפרקאר הבכירה, הגיעו המכוניות החדשות של גליקנהאוס. גם אם אלה היו רחוקות מאיום על המובילות, הרי מדובר בהישג של ממש עבור הקבוצה החדשה שהצליחה להגיע לסיום באופן מכובד, כבר בפעם הראשונה שהיא משתתפת במירוץ 24 השעות הקשה הזה.
גליקנהאוס השפיעה רבות על מהלך המירוץ, כאשר המכונית שלה פגעה בזינוק, שנערך על מסלול רטוב, במכונית מספר 8 של טויוטה וגרמה לה לסבסב ולהידרדר לאחור. רק אחרי שמונה שעות הצליחה הטויוטה הזו לחזור למקום השני.
לה מאן ללא דרמות אינו לה מאן. המכוניות של טויוטה סבלו לקראת סיום מבעיות קשות במערכת הדלק, ואלה העלו את המתח. מכונית מספר 8 אף עצרה לשניות ארוכות לצד המסלול לטובת כיול מחדש של מערכות הניהול. דרמות היו גם בקטגוריית LMP2 ובהן תאונות רבות שהתרחשו בשעות הלילה החשוכות והקשות לנהיגה.
קבוצת WRT שהשתתפה במירוץ בפעם הראשונה, ניצלה היטב את המצב ובזכות יכולת גבוהה וניהול נכון של המירוץ נראה היא שתתפוס את שני המקומות הראשונים. אולם, דקות לפני הסיום, ממש בהקפה האחרונה, פרשה המכונית שהייתה במקום השני. המכונית של קבוצת ג'וטה, שצמצמה את הפער לקראת סיום, חצתה את קו הגמר רק 0.7 שניות מהמקום הראשון.
בקטגוריות GTE היו המכוניות של פרארי על הגובה. ב-GTE פרו ראינו קרבות מעניינים בין פרארי 488 של AF קורס (הקבוצה הרשמית של פרארי) לבין שברולט קורבט החדשה. המכונית של פרארי סיימה במקום הראשון לפני הקורבט בהופעת בכורה מצוינת. גם בקטגוריית GTE AM סיימה פרארי במקום הראשון.