כמו EQS, גם מכונית הסלון החשמלית החדשה של מרצדס, מבוססת על הרצפה הייעודית EVA, אשר תשמש גם את דגמי הפנאי הצמודים EQS SUV ו-EQE SUV; הראשון שבהם הוצג גם הוא בתערוכה כקונספט במסגרת תת המותג מייבאך. כידוע, הדגמים החשמליים שמרצדס הציגה עד כה – רכבי הפנאי EQA, EQB, EQC, כמו-גם המיניוואן EQV – מבוססים על הרצפה המשרתת את המקבילים להם עם מנוע בעירה פנימית.
כמו עם דגם הפאר, כך גם בתחום הסלון; E קלאס תמשיך לשרת במקביל ל-EQE עם מנועי הדיזל, הבנזין ובגרסה ההיברידית-נטענת שלה.
בנוסף, הציגה מרצדס עוד שני דגמי קונספט, הוסיפה גרסת ביצועים ל-EQS, וקינחה בגרסה היברידית עם ביצועי-על ל-AMG GT (ראו בסוף ידיעה זו).
מספרים בסלון
מידותיה החיצונית של EQE נדיבות למדי, גם בהשוואה ל-E קלאס המקבילה, מכונית גדולה בפני עצמה. אורכה של EQE הוא 494.5 ס"מ (תוספת של 1.5 ס"מ), גובהה הוא 151.2 ס"מ (3 ס"מ יותר), ומעבר לרוחב שגדל משמעותית ל-196.1 ס"מ (תוספת של 6.5 ס"מ), בולט בסיס הגלגלים המאוד ארוך: 312 ס"מ, קצת יותר מאשר S קלאס רגילה (310.5 ס"מ), הרבה יותר מאשר E קלאס (294 ס"מ). לתא המטען נפח של 430 ליטרים, כ-60 ליטרים יותר מזה שב-E קלאס ההיברידית-נטענת.
בשלב זה הוצגה EQE בגרסת 350 ולזו מנוע חשמלי יחיד המפיק 292 כ"ס (215 ק"ו) ו-54 קג"מ, וההנעה אחורית. לסוללה 90 קוט"ש ויש לה אפשרות לטעינה מהירה עד 170 ק"ו. יכולת זאת מאפשרת תוספת טווח של כ-250 ק"מ ב-15 דקות בלבד. טווח הנסיעה הכולל עומד על 545-660 ק"מ, בהתאם לרמת הגימור.
במרצדס מדווחים כי מעבר ליעילות המערכת החשמלית, לנתון הטווח המרשים אחראי גם נתון גרר נמוך במיוחד העומד על 0.2, זהה לזה שב-EQS. בהמשך צפויות גרסאות נוספות, כולל כאלה עם הנעה כפולה.
נחים בסלון
בדומה לעיצוב החיצוני, גם סביבת הנהג דומה לזו שב-EQS וכוללת את המבנה החדש שהוצג עם מכונית הפאר. החזית שלה עשויה בפועל ממשטח אחוד שרוחבו 141 ס"מ המארח לוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ'), מסך מולטימדיה גדול ואנכי (17.7 אינץ') מסך נוסף לנוסע (12.3 אינץ'). הנוסע יוכל, לפחות באירופה, לצפות בתוכן חי, כולל סרטים, גם בזמן נהיגה; מערך מצלמות יעקוב אחר תשומת הלב של הנהג, ובמידת הצורך המסך יוחשך.
בנוסף לשפע המסכים, ייהנו הנוסעים בפנים ממערך סינון אוויר HEPA, פתיחה וסגירה אוטומטית של הדלתות, תפעול קולי בשפה טבעית של מערכות הרכב, המבין כיום 27 שפות, תאורת אווירה עשירה ועוד. כאופציה ניתן לקבל את EQE עם מערך מתלי אוויר.
מעבר לכך, EQE תוצע עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות, ובעתיד תהיה לה יכולת נהיגה אוטונומית בשלב 3. מרצדס תאפשר לעדכן את תוכנת הרכב "דרך האוויר".
זאת – ואף אלה
מרצדס לא עצרה כאן, והיא נעה בקצב מהיר להשלמת תכנית החשמול שלה כפי שהוצגה על-ידה לפני כשנה וחודשה לפני מספר חודשים.
הראשון שבהם, EQS SUV – דגם פנאי ענק המקביל ל-GLS – הוצג גם הוא בתערוכה כקונספט במסגרת תת המותג מייבאך; מרצדס מציינת כי דגם זה נוצר 100 שנים לאחר שהאחים וילהלם וקרל מייבאך החלו לייצר מכוניות לאחר שהחליטו ליצור את "הטוב ביותר מהטוב ביותר". פרטים לא נמסרו, אך לפי מרצדס, מדובר ברכב המייצג באופן קרוב מאוד את הדגם לייצור. בכל אופן, קונספט זה, כיאה לשם "מייבאך", הפגין רמת עושר גבוהה ביותר.
עם פתיחת התערוכה הוצג גם קונספט EQG – גרסה כל-חשמלית של רכב השטח G קלאס. גם כאן לא נמסרו פרטים, אך החברה הכריזה כי יכולות השטח יהיו זהות לאלה של G קלאס המוכר; כולל שני יחסי העברה.
בנוסף, הוצג בתערוכה קונספט של המיניוואן חשמלי EQT שנחנך במאי השנה, והוא בגרסה קרובה מאוד לייצור.
אל כל אלה הצטרפה גרסת AMG למכונית הפאר החשמלית EQS. לזו הספק של 658 כ"ס ומומנט בן 96.8 קג"מ' ובגרסת 'דיינמיק פלוס' התפוקה היא עד 761 כ"ס, 104 קג"מ.
נתונים מרשימים אף יותר יש למכונית הספורט AMG GT בגרסת S E ההיברידית. שילוב של מנוע בנזין כפול-מגדשים 4.0 ליטר V8 עם מנוע חשמלי, מניב הספק של 831 כ"ס ומומנט של 142.7 קג"מ(!) – הנתונים הגבוהים אי-פעם ברכב של מרצדס שיצא מהמפעל. הביצועים בהתאם: 2.9 שניות ל-100 קמ"ש, פחות מ-10 שניות ל-200 קמ"ש ועד ל-316 קמ"ש.