פגשנו באניאק בחו"ל, הן בגרסת הקדם-ייצור שלו, הן בזו שבייצור סדרתי.
דגם, גרסאות
אניאק קרוב בממדיו לקודיאק המוכר כאן, וקטן ממנו ב-2-4 ס"מ; בסיס הגלגלים הוא 276.5 ס"מ, אורך הרכב 465 ס"מ, רוחבו 188 ס"מ, גובהו 162 ס"מ. נפח תא המטען 585 ליטרים.
הדגם החשמלי החדש מוצע בעולם עם שלושה מנועים (150, 180, 204 כ"ס), שלוש סוללות (55, 62, 82 קוט"ש) לטווח 340-517 ק"מ, בהנעה אחורית או כפולה (265 כ"ס) – והגרסאות נקראות לפי הסוללה: 50, 60, 80.
הדגם החדש ישווק בישראל בשלב ראשון בגרסה 80. למנוע 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, ההנעה אחורית ובמסכת הביצועים האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. לגרסה זו כאמור סוללה של 82 קוט"ש לטווח של 517 ק"מ, וניתן לטעון אותה במטען 175 ק"ו. משקל גרסה זו הוא 2150 ק"ג. בסקודה מציינים קוטר סיבוב קטן ומרשים עבור רכב במימדיו – 9.3 מ' בלבד. לסוללות אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ.
רמות גימור, מחירים
סקודה אניאק מוצע בארבע רמות גימור הנבדלות ביניהן ברשימת האבזור אך גם בסגנון ובאווירה (חומרים שונים, למשל). בכל רמות הגימור מחוונים מוקרנים, משטח טעינה אלחוטי, צג "13 גדול השולט כמעט בכל מערכות הרכב שיש להן ממשק בסביבת הנהג. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
ברמת הגימור 'לופט', שמחירה 190,000 שקלים, חישוקי "19, תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב נהג, בקרת אקלים מפוצלת.
רמות הגימור 'לודג'' ו'לאונג'' נבדלות ביעקר במראה הפנים (בלודג' ריפודים מחומרים ממוחזרים, למשל) ומחירן 225,000 שקלים ו-229,000 שקלים בהתאמה. הן מוסיפות תאורת לד מטריקס, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת אחורית, בקרת אקלים תלת-אזורית, מצלמות היקפיות.
לרמות הגימור 'סוויט' ו'אקו סוויט' מחיר זהה העומד על 243,000 שקלים. והן מוסיפות חישוקי "20, שבכה מוארת (פני קריסטל), תפעול חשמלי למושב הנוסע, ריפוד עור, שולחנות מתקפלים בגב המושבים ועוד.
רמת הגימור הבכירה, 'ספורט ליין', מוצעת ב-261,000 שקלים ומוסיפה שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, פריטי עיצוב ספורטיביים, עיצוב שונה לחישוקים, ריפוד עור משולב אלקנטרה, גלגל הגה ספורטיבי, בד שחור בתקרה ועוד.
בשלב זה הגיעו מספר מכוניות למטרות תצוגה, כאשר המסירות בפועל צפויות להתחיל בפברואר 2022.
ג'קי אביב, ראש חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, אמר בהשקת הדגם החשמלי הראשון של סקודה, כי הבעיה האמיתית של המותג בארץ תהיה לקבל כמות מספקת של רכבים (ההערכה כיום לכ-1,000 כלים בשנה בלבד) כדי לעמוד בביקוש הגדול, וכי הוא מקווה שבשנה הבאה ניתן יהיה לקבל כמויות גדולות יותר. אביב הוסיף כי סקודה ישראל תעשיר את היצע הגרסאות של הדגם בהמשך.
*פורסם ב-05.10.21 (נוסף וידאו)