הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי טיגואן הוצג ב-2015, וזה עבר מתיחת פנים ב-2020. כבר בסוף השנה החל שיווקו בישראל, ולאחרונה החזירה צ'מפיון, יבואנית פולקסווגן, להיצע גם את גרסת הטורבו-בנזין 2.0 ליטר 190 כ"ס.
כאמור, רק כעת מתחיל שיווקה של הגרסה הגדולה יותר החולקת לא מעט מרכיבים עם סקודה קודיאק.
מספרים חשובים
בסיס הגלגלים של טיגואן אולספייס הוא 279 ס"מ – גדול ב-11 ס"מ מזה טיגואן הרגיל, זהה לזה של קודיאק; האורך הוא 473 ס"מ, 22 ס"מ יותר מאשר בגרסה הקצרה, 3 ס"מ יותר מאשר בדגם של סקודה. נפח חלל המטען, כאשר השורה השלישית מקופלת, הוא 700 ליטר, 85 ליטרים יותר מאשר בגרסה הקצרה.
בשלב זה מוצע אולספייס בגרסה החזקה יותר – טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 190 כ"ס ו-32.6 קג"מ, תיבה דו-מצמדית 7 הילוכים והנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 7.7 שניות, 0.3 שניות איטי מהגרסה הקצרה; צריכת הדלק המוצהרת היא 11.4 ק"מ/ל'. בהמשך צפויה גרסת ה-1.5 ליטר 150 כ"ס שיש לה הנעה קדמית.
אבזור, מחיר
פולקסווגן טיגואן אולספייס מוצע רק ברמת הגימור 'אלגנס פרמיום' ומחירו 230,000 שקלים; להשוואה, מחיר הגרסה הקצרה 220,000 שקלים והיא מצוידת מעט פחות.
במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. במפרט האבזור: שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד, חישוקי "19, וו גרירה מקורי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מולטימדיה עם צג "8 שכולל ממשקים סלולריים וטעינה אלחוטית, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, מצלמה היקפית, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד עור.