תרגיל על רטוב
במסלול המירוצים מוטורסיטי שבשדה תימן ליד באר שבע, הדגימו אנשי קונטיננטל את ביצועי הצמיג באמצעות תרגיל התחמקות ממכשול ובלימת חירום על מסלול רטוב. כדי להפגין את יתרונותיו של צמיג זה, הושוו היכולות שלו בתחום זה – באמצעות שתי מכוניות אודי זהות – עם צמיגים מתוצרת סין.
המבחן עצמו מעניין, התוצאות היו ברורות מההתחלה, אך ברור הוא שאותם צמיגים סיניים אינם המתחרים האופייניים של יצרן הצמיגים המפורסם מגרמניה שנוסד לפני 150 שנים, ב-1871.
בנוסף, התרשמנו מתכונות הצמיג בנהיגת מסלול עם שלושה דגמים ספורטיביים של אודי: רכב הפנאי RS Q3, המשפחתית S3 והרודסטר TT.
צמיג עם תבלין
העיקר בצמיג החדש הוא תרכובת גומי המכונה על-ידי קונטיננטל 'בלק צ'ילי', ואנשי החברה מאוד גאים בה. תרכובת זאת, כך אנשי קונטיננטל, מאפשרת להגדיל הן את אורך חיי הצמיג והן את היכולות הדינמיות שלו, בתחום האחיזה ושיפור הבלימה על כביש רטוב. לפי היצרן, בהשוואה לדור הקודם, ספורט-קונטקט 6, חיי הצמיג התארכו ב-,17% ומרחק העצירה בכביש רטוב קוצר ב-8%.
"'בלק צ'ילי' היא תרכובת מוגנת-פטנט, חדשה ומיוחדת. החלטנו לקרוא לה בשם זה כדי להדגיש את השימוש בה בצמיג הזה", אומר דוקטור רנה פונגנג, ראש השירות הטכני של קונטיננטל למזה"ת, אפריקה, רוסיה ותורכיה שהגיע לישראל לכבוד ההשקה.
"כאשר מפתחים צמיג, קיים תמיד קונפליקט בין יכולת בלימה על כביש רטוב לבין אורך החיים וצריכת הדלק. בתחומים אלה נמצאים גם רוב ההבדלים הגדולים בין מותגים טובים למותגים זולים. עם התרכובת החדשה הצלחנו לשפר את כל הקריטריונים באותו זמן. הפיתוח הזה טוב גם לקראת העידן החשמלי; במכוניות חשמליות חשובה מאוד צריכת אנרגיה נמוכה, זו ניתנת להשגה בטכנולוגיות מתקדמות, והצמיג הרי משפיע מאוד על צריכת האנרגיה. תרכובת 'בלק צ'ילי' תאפשר לנו לשמור על אחיזה מרבית מבלי לבזבז אנרגיה בגלל התנגדות לגלגול.
"כל צמיג בסדרה מתוכנן לפי דרישות ספציפיות של הקטגוריה, כולל מרכיבים כמו גודל ומשקל אופייניים, כך שצמיגים לרכב החשמלי נוצרים תוך התחשבות במשקל הגדול שלו. בימים אלה אנחנו עובדים הרבה יחד עם קבוצת פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס על הורדת צריכת האנרגיה".
את סדרת הצמיגים החדשה ניתן יהיה להשיג בארץ מפברואר 2022, והמחיר יחל מ-935 שקלים לצמיג.