ג'ילי, יצרן הרכב הסיני העצמאי הגדול, מתחיל בפעילותו בישראל. יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה ולקסוס, השיקה היום (שני) את פעילות המותג החשמלי שלה גיאומטרי, ועושה זאת עם הצגתו של דגם הפנאי הקומפקטי C. אולם התצוגה של ג'ילי ברחוב יגאל אלון 65 בתל אביב, בצמוד לאולם התצוגה הראשי של טויוטה.
דגם זה משווק כאן בתקינה אירופאית מלאה, כך שהוא מיובא לישראל ללא מגבלת כמויות.
דגם ושמו C
ג'ילי גיאומטרי C הוא דגם פנאי קומפקטי (C-SUV) שבסיס הגלגלים שלו הוא 270 ס"מ, אורכו 443 ס"מ, רוחבו 183 ס"מ, גובהו 156 ס"מ, ונפח תא מטען הוא 417 ליטר. הרכב חולק פלטפורמה עם דגם משפחתי המכונה A, ושניהם מבוססים על משפחת דגמי אמגרנד של ג'ילי שיש לה מנועי בנזין.
ל-C מנוע המייצר 204 כ"ס (150 ק"ו) ו-31.6 קג"מ, לתיבה הילוך יחיד וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 7.7 שניות והמהירות המרבית 150 קמ"ש. לדגם זה שלוש רמות של בלימה רגנרטיבית.
גיאומטרי C מוצע ב-2 גרסאות סוללה/טווח: 53 קוט"ש ל-350 ק"מ; 70 קוט"ש ל-460 ק"מ. הטעינה המהירה בהספק של 75 ק"ו.
גרסאות ושמן פרו
הדגם החדש מוצע כאמור ב-2 גרסאות ואלה יכונו כאן לפי הטווח: '350 פרו', '460 פרו'.
במפרט הבטיחות בשתי הגרסאות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.
מפרט האבזור של גרסת '350 פרו' – המוצעת ב-134,000 שקלים – כולל תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מולטימדיה עם צג "12.3, בקרת אקלים, תאורת אווירה, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מערך שמע של בוז, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור.
גרסת '460 פרו', שמחירה החל ב-143,000 שקלים, כוללת בנוסף תצוגה עילית, תפעול חשמלי של מושב הנוסע. ניתן לקבל את הרכב עם גג בצבע שונה.
אחריות, שיווק
לג'ילי גיאומטרי C אחריות סוללה של 8 שנים או 150,000 ק"מ, והיבואן מציע אופציה להארכתה ל-10 שנים או 200,000 ק"מ.
לקוחות שירכשו את הרכב עד סוף 2021 ייהנו מהתקנת עמדת טעינה ביתית, חבילת גלישה לשלוש שנים, טעינה לשנה ברשת הטעינה הציבורית של EV אדג'.
לאירוע ההשקה הגיע מייקל סונג, מנכ"ל ג'ילי אוטו אינטרנשיונל, וזה אמר בין היתר כי "שוק הרכב בישראל הינו בעל פוטנציאל גדול, ועבורנו הוא אחד השווקים החשובים ליישום האסטרטגיה העולמית של קבוצת ג'ילי בתחום האנרגיה החדשה, המתמקדת בחיסכון חכם, באנרגיה ירוקה ובייצור רכבים חשמליים חכמים".