מקור, בסיס
Q4 e-tron נחשף ב-2019 בתערוכת ז'נבה כרכב תצוגה, אך נראה קרוב מאוד לדגם בייצור, וב-2020 הוצגה גרסת ספורטבק במבנה של פנאי-קופה ובכיול ספורטיבי יותר. בתחילת 2021 הוכרז על תחילת הייצור של שתי הגרסאות.
הדגם מבוסס על רצפה MEB של קבוצת פולקסווגן שנחנכה עם ID.3 ב-2019, ומשרתת היום את דגמי הפנאי פולקסווגן ID.4, סקודה אניאק. גם המערך החשמלי – מנועים, סוללות – זהה.
דגם, נתונים
הדגם החדש חולק אותו אורך של בסיס גלגלים כמו הדגמים הנ"ל, וזה עומד על 276.4 ס"מ; המדים קרובים: אורכו 459 ס"מ, רוחבו 187 ס"מ, הגובה 163 ס"מ, ונפח תא המטען 520 ליטרים; בספורטבק הגובה 161 ס"מ, נפח תא המטען 535 ליטרים.
דגם זה ישווק בתחילה בגרסה 40 – 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ, הילוך יחיד, מנוע והנעה אחוריים; משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 8.5 שניות, המהירות מוגבלת ל-160 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו) לטווח מוצהר של 520 ק"ו. לרכב המוצג טעינה מהירה של 125 ק"ו.
אבזור, מחירים
מפרט האבזור כולל תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, צג מולטימדיה "10.1, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים תלת-אזורית.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
בנוסף תוצע חבילת 'טק פק' הכוללת תאורת לד מטריקס, מערכת שמע משופרת של סונוס, תצוגה עילית במציאות רבודה הממזגת את חיווי מערך הניווט (המקורי) על הדרך הנשקפת בפועל לנהג דרך השמשה; מחיר חבילה 'טק פק' הוא 28,000 שקלים.
מחיר אודי Q4 e-tron נקבע על 290,000 שקלים, ומחיר גרסת ספורטבק הוא 315,000 שקלים.
לשתי גרסאות המרכב אחריות לסוללה של עד 8 שנים או 160,000 ק"מ. במהלך תקופת ההשקה תינתן עמדת טעינה ללא עלות. מאודי נמסר כי כלים ראשונים צפויים להגיע בפועל במהלך מרץ-אפריל 2022.
בנוסף, הציגה ישראל את e-tron GT המרהיבה במחיר שמתחיל מ-765,000 שקלים, ועל כך בידיעה נפרדת.
*פורסם ב-3.10.21 (נוסף וידאו)