"זוהי קטגוריה שמאפשרת לנו להביא משהו מיוחד ולא מקובל", אמר אנדריאס קרלוצי, סגן נשיא טויוטה אירופה למוצר ולשיווק, עם הצגת הרכב המוגדר כ"רכב פנאי עירוני".
הדגם החדש מאופיין במרכיבים של דגמי פנאי, כמו מרווח גחון מעט גדול יותר, עיצוב תואם וברמת הגימור הגבוהה גם חישוקי "18 שהם גדולים מאוד לקטגוריה; חישוקי "17 יוצעו ברמות גימור נמוכות יותר.
דגם חדש, לבד
אייגו המקורי שהוצג ב-2005 היה פרי שיתוף פעולה עם PSA, ובהתאם הוצעו גם סיטרואן C1, פיג'ו 107/108. דור שני הוצג ב-2014, ולקראת סיום כהונתו הוכרז כי המותגים הצרפתים לא ישתתפו בדגם העתידי. דגמים אלה יוצרו במפעל משותף של היצרניות בצ'כיה, וזה עבר לאחרונה לבעלות של טויוטה.
הדגם החדש מבוסס על הגרסה הקטנה של הפלטפורמה המודולרית של טויוטה TNGA, כאן בגרסה GA-B, המשרתת גם את יאריס העכשווית שתיוצר לידה, יאריס קרוס החדש.
הפלטפורמה החדשה הביאה גם לשינויים משמעותיים בממדי הדגם. בסיס הגלגלים נמתח מ-234 ס"מ ל-243 ס"מ, האורך התארך מ-346.5 ס"מ ל-370 ס"מ; הרוחב התרחב מ-161.5 ס"מ ל-174 ס"מ, והגובה גבה מ-146 ס"מ ל-152.5 ס"מ; נפח תא המטען התנפח מ-171 ליטרים ל-231 ליטרים. בטויוטה גאים בכך שלמרות הגידול המשמעותי בממדים, קוטר הסיבוב קטן במיוחד, 9.4 מטרים, 0.7 מטרים פחות מאשר באייגו הנוכחית.
ו....תיבה אוטומטית
בחזית הרכב שוכן מנוע בנזין אטמוספרי 1.0 ליטר 3 צילינדרים המוכר מהדגם היוצא. זה עבר שדרוג, אך התפוקה ללא שינוי: 72 כ"ס ב-6000 סל"ד, 9.5 קג"מ ב-4300 סל"ד. התיבה בדגם החדש רציפה, שיפור משמעותי ביחס לחד-מצמדית ששירתה את אייגו היוצאת, ובנוסף לה תוצע גם תיבה ידנית. עם התיבה הרציפה, משך התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש 15.6 שניות, המהירות המרבית 151 קמ"ש, וצריכת הדלק 20.4 ק"מ/ל'; עם זו הידנית הנתונים הם: 15.1 שניות, 158 קמ"ש, 21.3 ק"מ/ל'.
כיאה לרכב החולק אותה פלטפורמה עם יאריס, לאייגו X מפרט בטיחות עדכני, ומערכות כאלה יוצעו לפי הגרסה ורמת הגימור.
הדגם החדש מוצע ברמות גימור רבות, מוצע בשני צבעי מרכב, כאשר הצבע השני מגיע לחלקי מרכב רבים ולא רק לגג. בנוסף, יוצע אייגו X גם עם גג קנבס עם פתיחה חשמלית, תאורת לד.
בתא הנוסעים בולט צג מולטימדיה מודרני במידות הנעות בין "7 ל-"9. לסביבת הנהג מראה אופנתי ובזו שילובי צבעים בהתאם לגוונים החיצוניים.
ייצור אייגו X יחל במרץ 2022 ושיווקו בפועל החל ברבעון השני של השנה הבאה. בשלב ראשון יוצע הדגם ברמת הגימור 'לימיטד' המהודרת יותר, ולאחריה רמות הגימור האחרות.
טויוטה אייגו X יגיע גם לישראל במהלך הרבעון השני.