אניאק, אבל קופה
כבר דובר רבות ובאופן גלוי על-ידי היצרנית על גרסת מרכב זו שהופכת אופנתית ונפוצה בשנים האחרונות, לאחר ההצלחה של ב.מ.וו X6 (הוצג ב-2008) שהובילה להצעות דומות של יצרנים רבים, גם בתחום היוקרה – כל קו דגמי הפנאי של אודי, מרצדס – גם בין המותגים העממיים יותר: פולקסווגן ID.5, רנו ארקנה.
אניאק קופה נבדל בעיצובו כמובן בחלק האחורי, שיש לו קו גג היורד מטה לפני זה הרגיל, וזנב בעל סיומת המזכירה מאוד את זו של אוקטביה החדשה. התוצאה היא מראה מאוד שונה במבט מהצד או מאחור.
בחזית ההופעה כמעט זהה, כאשר בהתאם לרמת הגימור יוצעו תוספות קוסמטיות שונות כמו תאורה ל"שבכה" מלפנים או פריטי גימור שחורים לשבכה, למסגרת החלונות ולפגושים בעיצוב ספורטיבי בגרסת vRS. קוטר החישוקים נע בין 19 ל-21 אינץ'.
שינוי תצורת המרכב הוביל לשיפור היעילות האווירודינמית: מקדם הגרר של הדגם עומד על 0.234 במקום 0.257 בתצורה המוכרת, ולגרסת vRS מקדם גרר של 0.248. בנוסף לשיפור בבידוד רעשי הרוח, השיפור ביעילות האווירודינמית הביא, כך סקודה, גם להגדלת טווח הנסיעה ב-25 ק"מ ל-542 ק"מ.
סביבת הנהג זהה לזו של אניאק הרגיל, וכוללת תקנית לוח מחוונים מוקרן וקטן (5.3 אינץ') ומסך מולטימדיה ענק (13 אינץ'). לתא המטען נפח של 570 ליטרים.
מנועים ו-RS
היצע המנועים והסוללות מוכר מאניאק הרגיל, אך כולל רק את הצד המבצע יותר שלו. אניאק קופה מוצע בגרסת 80 בלבד שיש לה סוללת 82 קוט"ש (77 קוט"ש נטו), הנעה אחורית או כפולה (X) ומנועים בהספק 204 כ"ס ועד 300 כ"ס ב-RS. כידוע, אניאק הרגיל מוצע גם עם סוללות קטנות יותר (55 ו-62 קוט"ש) וברמות הספק נמוכות יותר (148 ו-179 כ"ס).
כאמור, אניאק קופה יוצע גם בגרסת vRS שבעזרת הנעה כפולה ו-300 כ"ס מבטיחה תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות בלבד. מעבר לשינויים הקוסמטיים המתבקשים בחוץ ובפנים, גרסה זו זוכה גם לכיול מתלים נוקשה וספורטיבי יותר ולהנמכה של 15 מ"מ מלפנים ו-10 מ"מ מאחור.
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סקודה לישראל, נמסר כי אניאק קופה צפוי להגיע ברבעון האחרון של 2022.