הדור הראשון של T6 נחנך ב-2011 וחדש והשני בנובמבר 2021 (שישי בחישוב הכללי של הדגם). ב-2018 הציגה פורד את ריינג'ר ראפטור, גרסת ביצועים ל-T6, וזו שווקה בארצות בהן לא הוצע F-150 ראפטור.
כעת הכריזה פורד על ריינג'ר ראפטור גם ל-T6, זמן לא רב לאחר שהוכרזה גרסת ראפטור לרכב השטח ברונקו, החולק אותה שלדה סולם עם הטנדר.
דגם זה לא יובא עד כה לישראל, אך אמור להגיע לכאן במחצית השנייה של 2022. גרסת ראפטור צפויה בתחילת 2023.
"רצינו ליצור את גרסת הביצועים המוחלטת לטנדר וגם דגם הילה לריינג'ר. הגענו לזה גם בדגם הקודם שהוצג ב-2018 והפעם העלינו את הרף", אמרו אנשי פורד במהלך ההשקה. לפי אנשי היצרן, ריינג'ר ראפטור הקודם היה ונותר אמת המידה בתחום הטנדרים הקלים הספורטיביים, ודבר לא התקרב אליו.
מספרים מספרים על עוצמה
השינוי הגדול שאמור להעניק לרכב ממד חדש של ביצועים, הוא במנוע. המנוע שהיה – דיזל כפול-מגדשים 2.0 ליטר 4 צילינדרים שייצר 210 כ"ס ו-51 קג"מ – הוחלף בבנזין כפול-מגדשים 3.0 ליטר V6, המייצר 392 כ"ס ו-59.5 קג"מ. למנוע מערכת למניעת השהיית טורבו.
"הרכב הזה מהיר לא רק בהשוואה לטנדרים. אלא שהוא מהיר בכלל". לפי אנשי פורד, לאורך מסלול המבחנים שאורכו 10 ק"מ הוא היה מהיר ביותר מדקה מאשר קודמו.
בפורד מבטיחים שמערכת הפליטה הייחודית תדע במצבי הניהוג הספורטיביים (או בהתאם לדרישת הנהג) לתת ליווי קולי הולם. לריינג'ר ראפטור ארבעה מצבי צליל – "רצינו שיישמע כמו שהוא נראה ונוסע".
התיבה היא אוטומטית עם עשרה הילוכים, וההנעה אחורית או כפולה לבחירה. לראפטור בולמים חדשים של פוקס עם שליטה אלקטרונית ושבעה מצבי ניהוג.
בפורד גאים בעיצוב החיצוני המאוד אגרסיבי. "השאיפה הייתה שכבר במבט ראשון יוכלו הלקוחות לזהות למה הרכב הזה מסוגל", הסביר המעצב דוויד דה וויט, שהיה האחראי על המראה החיצוני. סביבת הנהג עוצבה אף היא בהשראה ספורטיבית, ובפורד מציינים שעיצוב המושבים נעשה בהשראת אלה שבמטוס הקרב החמקן F22.
"יש בו כל כך הרבה תוכן. המנוע המתלים, העיצוב – אבל מה שאני הכי גאה בו זו חווית הנהיגה. סיבוב ההגה, לחיצה על המצערת או על הבלמים, יביאו לתחושות כאלה שיגרמו ללקוחות להתאהב ברכב". מסכם ג'סטין קפיצ'יאנו, האחראי על תכנית ריינג'ר ראפטור בפורד.