שינוי מחשבתי והרבה קוד
בפולקסווגן מסבירים כי תהליכי הפיתוח כיום הם "מוכווני רכיבים", ומחייבים תכנון והשקעה רבים ברכיבים הבודדים המרכיבים יחד את הרכב הנמכר ללקוח. ההתפתחות העכשווית של כלי הרכב וכניסת מערכות המחשוב לתעשיית הרכב בכלל ושל פולקסווגן בפרט מחייבות שינוי כיוון, כך פולקסווגן. אם בדור הקודם של דגמי החברה כל רכב הכיל כ-1-3 מיליון שורות קוד, כיום כל רכב מצויד ב-10-100 מיליון שורות, ובעתיד הקרוב, האוטונומי והמקושר, המספר צפוי לעלות לכ-200-300 מיליון שורות.
לכן, במעבר לעתיד החשמלי והמקושר יש, לטענת פולקסווגן, לאמץ גישה "מוכוונת מערכת ושימוש", גישה המאפיינת רבות מחברות הטכנולוגיה השונות. גישה זו אמורה להציג מוצר חדשני יותר הנותן מענה רחב וגמיש יותר, הן בפיתוח והן בממשק עם הלקוח. בתהליך הפיתוח החדש בפולקסווגן מתכוונים להתמקד יותר מאשר עד כה בצורכי הלקוחות ככלי להנחות בו את פיתוח הרכב, ובכך להתאים את כלי הרכב החדשים אליהם, ואל השוק המשתנה בהיבט השימושים והרגולציה. כלי הרכב מהעידן החדש הזה יציעו גמישות גדולה יותר עבור הלקוחות שיוכלו לבצע התאמות אישיות באופן נרחב יותר, וכן יזכו לעדכונים שוטפים, בדומה לנעשה כיום אך אלה יוכלו להיות מקיפים ותדירים יותר.
חווית הלקוח, כך פולקסווגן, תהפוך בעתיד הממש קרוב לדיגיטלית מתמיד. החל מתהליך הרכישה, דרך השימוש ברכב ועד לעדכונים דרך האוויר שיגיעו. ממש בדומה למודל של יצרניות סלולר ו…טסלה.
השקעה אדירה
לשם כך תשקיע פולקסווגן בשנים הקרובות כ-800 מיליון אירו בשדרוג קמפוס הפיתוח שלה בוולפסבורג ובהון האנושי של מחלקת הפיתוח הטכני ששוכנת שם. עד שנת 2030 כ-4,000 עובדים יזכו להכשרה מחדש כדי להתאים לחזון החדש של פולקסווגן, וכ-6,000-8,000 עובדים יעברו הכשרות לרחבת מעטפת הידע המקצועי שלהם.
שינויים אלה צפויים לקצץ את הזמן הנדרש לפיתוח רכב חדש בכ-25%, מכ-54 חודשים כיום לכ-40 חודשים בלבד. בנוסף, יד ביד עם ייעול תהליכי התכנון, קבעו בפולקסווגן יעד להאצת קצב ייצור כלי הרכב, שיעמוד בעתיד הקרוב על כ-10 שעות בלבד, כך פולקסווגן.
חשמל ופחמן
בפולקסווגן מדברים על יעד של כ-70% מכוניות חשמליות באירופה עד לשנת 2026, וכ-50% חשמליות בארה"ב ובסין. לשם כך תציג היצרנית כל שנה דגם חשמלי חדש לגמרי אחד לפחות, בדרך לחשמול היצע הדגמים כולו. שנת 2050 נקבעה כשנת האיזון בה פולקסווגן תגיע לפליטת 0 פחמן דו-חמצני. לשם השוואה, ביונדאי-קיה נקבו בשנת 2045 להשגת היעד, בסטלנטיס מצפים להגיע ליעד דומה בשנת 2038.