השנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות האצ'בק' היא – פורד פוקוס.
פורד פוקוס הייתה ונותרה אחת המשפחתיות המשובחות בסגמנט. היא לא עושה זאת בעזרת עיצוב מוחצן או גימיקים חולפים – מדובר פשוט במכונית משפחתית מצוינת שעושה את מטלות הנהיגה המצופות ממכונית בצורה מצוינת.
ראשית, נתחיל במנוע. פוקוס משווקת כיום עם אחד מהמנועים החזקים בסגמנט המשפחתית – למנוע הטורבו שלה לא פחות מ-182 כ"ס! וזה משודך לתיבה אוטומטית עם שישה יחסי העברה. לכן לא מפתיע לגלות שהביצועים על הנייר (8.4 שניות ל-100 קמ"ש) מצוינים עבור משפחתית. גם כשיוצאים לכביש פוקוס מפגינה ביצועים מרשימים מאוד, שלא על חשבון צריכת הדלק שיכולה להיות טובה למדי בנהיגה חסכנית.
אחרי המנוע, נעבור למתלים. באופן מסורתי פורד פוקוס הציגה לאורך השנים כיול מתלים מוצלח ומאוזן המשלב בין שיכוך וריסון ליצירת נוחות נסיעה טובה בנהיגה נינוחה והתנהגות כביש מוצלחת בפיתולים. הפוקוס הזו לא שונה, ובולטת מעל מרבית המתחרות שלה בתחום זה. מדובר באחת מהמכוניות הנוחות ביותר בסגמנט, שכאמור מסוגלת גם לזוז בקצב מעורר ממש בכביש המפותל. לא מדובר במכונית ספורט, אבל בהחלט במשפחתית מהנה לנהיגה באופן שקשה למצוא כיום.
אגב ספורט, הפוקוס מוצעת בגרסת ST-ליין שבשונה מהנהוג מציעה לא רק הופעה חיצונית רעננה וספורטיבית – אלא גם זוכה לטיפול רציני ומקיף לשיפור היכולת הדינאמית. הפוקוס בגרסה זו זוכה להנמכת מרכב, כיול מתלים נוקשה ודינאמי יותר והגה מוצלח; ובשנה החולפת ה-ST-ליין עודכנה וזכתה למתלה אחורי רב-חיבורי ששיפר מאוד את היכולת בפיתולים והגדיל את מקדם ההנאה. מי אמר זאב בעור כבש?
בצד השני של הסקאלה ישנה גרסת האקטיב-X הפונה לתחום הפנאי עם מרכב מוגבה ונגיעות עיצוביות משלה (חצאיות צד שחורות, למשל) עם יכולת מפתיעה בשבילי קק"ל. על כל אלה מוסיפה הפוקוס תא מרווח לנוסעים מלפנים ומאחור, רשימת אבזור נוחות ובטיחות עשירה ליצירת משפחתית מוצלחת מאוד.
את האס שומרת הפוקוס לשורה התחתונה – המחיר. בעוד מחירן של מרבית המתחרות שלה עלה בשנים האחרונות, זה של פוקוס נותר פחות או יותר ללא שינוי, עניין שרק הפך אותה לקנייה משתלמת עוד יותר ואת המחיר לתחרותי מתמיד.
בקיצור, מכל הסיבות האלה, פורד פוקוס זוכה אצלנו, גם השנה, בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט משפחתיות קומפקטיות האצ'בק'.