מסירות פברואר צמצמו את הפער בין מסירות השנה הזו לקודמתה; בינואר נרשמה כזכור ירידה של 22.7% ביחס לינואר 2021. נתון המסירות בפברואר 2022 כמעט וזהה לזה של החודש המקביל ב-2021, כידוע שנת השיא בשוק הרכב, שעמד אז על 25,505 יחידות.
מסירות ינואר נפגעו בגלל איחור במסירות שנבע מאיחור בהסדרת תקנות ומחסור במכוניות בגלל משבר השבבים. אותה בעיה של תקנות הוסדרה, המחסור בעינו והמשבר עדיין כאן.
מותגים
יונדאי חצתה ראשונה וכבר בשלב כה מוקדם את רף חמש הספרות, מציינת את הגידול השני בטיבו מבין מותגי העשירייה הראשונה (אחרי מרצדס[!]), הישג הבולט על רקע הירידה של כלל השוק, לנתח שוק של 20%.
טויוטה מסרה יותר מכוניות מאשר כל מותג אחר בפברואר, מצמצמת בכף את הירידה במכירות מ-21% בחודש שעבר ל-15%. קיה, שלישית בכלל וגם במסירות פברואר, באותו מיקום ביחס לגידול ביחס לשנה שעברה.
מאזדה כבר חודש שני רביעית, לאחר שהחליפה את סקודה החמישית; לראשונה ביניהן ירידה קטנה ביחס לשוק, לשנייה גדולה בהרבה ממנו.
מיצובישי שיפרה ביצועים, כעת עם ירידה של כשליש, לאחר שסיימה את ינואר עם גלישה לחצי. סוזוקי סיימה את פברואר במצב טוב יותר, והירידה שלה קטנה בהרבה מאשר בינואר (13.1% ביחס ל-36.8% ועלייה בשני שלבים). היא וסיטרואן – עם עלייה ביחס ל-2021, במקום השמיני – החליפו את מרצדס שעדיין נמצאת בעשירייה הראשונה ועם הגידול הניכר ביותר בקבוצה זו (12.7%). עשירית היא פיג'ו, שהגיעה לשם מהמקום ה-14.
מסירות ינואר-פברואר 2022, עשרת המותגים המובילים
מעבר לעשירייה
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-פברואר 2022 (בסוגריים: נתוני ינואר-פברואר 2021): ניסאן – 1137 יחידות (2545 יח'); סובארו – 1137 יחידות (1791 יח'); סיאט – 1120 יחידות (3583 יח'); ב.מ.וו – 1011 יחידות (1212 יח'); טסלה – 963 יחידות (0 יח');