השינויים בגדול
הדגמים המדוברים הם: המשפחתית הגדולה וגרסת הסטיישן שלה, S60 ו-V60; רכב הפנאי הבינוני XC60; מכונית הסלון S90; רכב הפנאי הגדול XC90.
מנוע הבעירה הפנימית – טורבו-בנזין 2.0 ליטר, 4 צילינדרים – כעת עם מגדש שונה. מגדש העל שהצטרף בגרסה זו למגדש הטורבו הרגיל ועיקר תרומתו הייתה בסל"ד נמוך, הוחלף במגדש חשמלי, וזה מסייע למנוע הבנזין עד 3500 סל"ד.
התפוקה של המנוע החשמלי האחורי גדלה באופן משמעותי ביותר, מ-87 כ"ס ו-25.5 קג"מ ל-146 כ"ס ול-31.6 קג"מ. התפוקה הכוללת של גרסאות אלה כעת מרשימה ביותר: 455 כ"ס ו-72.5 קג"מ. להשוואה, התפוקה עד כה עמדה על 390 כ"ס ו-65.3 קג"מ. המנוע החשמלי האחורי פועל בכל הגרסאות האלה עד 170 קמ"ש, ואז פוסק. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש קוצץ ביותר מחצי שנייה. לפי מדיניות וולוו ביחס לכל דגמיה, גם בגרסאות אלה המהירות המרבית היא 180 קמ"ש.
שינוי משמעותי נוסף הוא בהחלפתה של הסוללה הנטענת, שהאנרגיה שבה גדלה ב-65% – מ-11.4 קוט"ש ל-18.8 קוט"ש (נתוני ברוטו). כתוצאה מכך גדל הטווח החשמלי מ-50 ק"מ לערך עד ל-70-90 ק"מ לפי הדגם; בהקשר זה יצוין כי הנסועה הממוצעת בישראל למכונית עם מנוע בנזין בבעלות פרטית היא 40-45 ק"מ.
בנוסף לשיפורים בביצועים, השינויים האלה אמורים לצמצם את מורכבות המערכות ההיקפיות של מנוע הבנזין.
מחירים, שיווק
למרות השיפורים הגדולים האלה, מחירי הגרסאות ההיברידיות-נטענות לא עברו שינוי; V60, מ-290,000 שקלים; S60 מ-320,000 שקלים; XC60, מ-390,000 שקלים; S90, מ-465,000 שקלים; XC90, מ-565,000 שקלים.
בנוסף, שופרו מערכות הבטיחות המתקדמת ברוב דגמי וולוו שכבר מגיעים לארץ.
שינויים נוספים, במסגרת מה שאנשי וולוו מכנים 'רכב משנת הדגם 2023', יוטמעו בדגמי וולוו במהלך ארבעת החודשים הקרובים, ואלה כולל בין השאר, הטמעת מערכת ההפעלה של גוגל, וגם עדכון חיצוני מינורי.
וגם: C40
וולוו ישראל תשיק בחודשים הקרובים את C40 ריצ'ארג', הדגם החדש הכל-חשמלי של היצרן, המוצע רק בהנעה כזאת ובמבנה פנאי-קופה המבוסס על זה של XC40.