ל-RS3 פריטי עיצוב מלפנים המבדילים אותה מ-A3 וגם מ-S3, ואלה כוללים שבכה מובלטת, כונסי אוויר גדולים ליצירת חזית מודגשת, וצמד מפלטים, דיפיוזר וספוילר משלימים מופע ספורטיבי מכובד.
מספרי ברזל
הדור השני של RS3 הוצג ב-2021, שש שנים לאחר קודמו. גם הוא מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.5 ליטר 5 צילינדרים; נפח המנוע ומספר הצילינדרים הזה מלווה את דגמי אודי עוד משנות השמונים. המנוע מייצר 400 כ"ס ב-5850-7000 סל"ד ו-51 קג"מ ב-1950-5850 סל"ד. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 3.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
המפרט הטכני מכובד ביותר: דיפרנציאל של מגנה (במקום האלדקס) מאפשר להעביר עד 100% מהתפוקה לפנים או לאחור, עד 50% לגלגל אחורי-חיצוני גם להחלקה מבוקרת. RS3 החדשה שודרגה במערך המתלים, הבלמים ויש לה אופציה לבלמים קרמיים. הצמיגים הם פירלי P-זירו טרופאו 245/35-19 מלפנים ו-265/30-19 מאחור. ההיגוי פרוגרסיבי עם יחס משתנה.
פריטים, מחירים
RS3 מוצעת במרכב האצ'בק ב-460,000 שקלים ובסדאן ב-478,000 שקלים. רמת הגימור אחת, ובמפרט תאורת לד דינאמית, גג זכוכית, מושבי ספורט בתפעול חשמלי וריפוד משולב עור, צג "10.1, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע משופרת עם 10 רמקולים, מפתח חכם ועוד. מערך הבטיחות המתקדמת הוא כמובן מלא.
חבילת 'RS' שמחירה 19,500 שקלים, כוללת שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד מטריקס, מערכת פליטה ספורטיבית, חבילת עיצוב חיצונית, מערכת שמע של B&O.