הדגם הוצג ב-2019 וייצורו החל ב-2020; כזכור מודל 3 הוצג לקראת 2017 וייצורו החל במחצית 2017.
נתונים עיקריים
בסיס הגלגלים של מודל Y גדול ב-3 ס"מ מזה של מודל 3 ל-289 ס"מ, וכך גם האורך המגיע ל-475 ס"מ. עיצוב הרכב דומה למדי, וההבדל העיקרי מוצא ביטוי בממד הגובה העומד על 162 ס"מ, 18 ס"מ יותר מזה של מודל 3.
סביבת הנהג במודל Y דומה אף היא לזו שבמודל 3 וכוללת אותו צג "15 גדול במרכזה.
הדמיון נמשך גם בגרסאות ובאופיין. מודל Y יוצע בשתי גרסאות: 'טווח ארוך', 'פרפורמנס'. בשתיהן שני מנועים והנעה כפולה, ולפי הפרסומים הסוללה היא של 75 קוט"ש.
לגרסת 'טווח ארוך', הספק משוער של 441 כ"ס, האצה של 5 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 217 קמ"ש, טווח של 562 ק"מ והמשקל הוא 1979 ק"ג.
לגרסת 'פרפורמנס', הספק משוער של 533 כ"ס, האצה של 3.8 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 250 קמ"ש, טווח של 514 ק"מ והמשקל הוא 1995 ק"ג.
אבזור, מחירים
לגרסת 'טווח ארוך' חישוקי "19 (חישוקי "20 ב-7000 שקלים), בעוד ל'פרפורמנס' חישוקי "21. שתי הגרסאות תגענה עם גג הזכוכית הכהה המוכר ממודל 3, מפתח חכם, תפעול מושבים חשמלי, מצלמות היקפיות ועוד.
המחירים החל ב-331,500 שקלים לגרסת 'טווח ארוך', ועד ל-363,500 שקלים לגרסת 'פרפורמנס'. מחירי צבעים שאינם לבן ינועו בין 4000 ל-7500 שקלים.
מערך 'אוטופילוט' המורחב (קישור למערך הניווט עם מעבר נתיב וחניה אוטומטית) יוסיף לחשבון 19,000 שקלים, ואילו מערך המכונה 'יכולת נהיגה עצמית' ויתפתח בעתיד, יעלה 37,500 שקלים. היחידות של טסלה מודל Y יגיעו לישראל מהמפעל החדש של טסלה בברלין, גרמניה.