מותג הונגצ'י שונה משאר מותגי הרכב בסין בוותק ובעיקר במיצובו, וכך גם הדגם הראשון המוצג בישראל; E-HS9 משלב ממדים, מפרט טכני, פאר ואבזור לא מוכרים בדגמים חשמליים מסין, ומחירו גבוה בהרבה מהמקובל בדגמים כאלה.
דגם זה ישווק בישראל בהיקף של 400 יחידות במסגרת התקנה המאפשרת יבוא מוגבל לדגמים שאין להם תקינה אירופאית מלאה.
האחריות המלאה לרכב היא ל-5 שנים, ואילו לסוללה ל-8 שנים.
דגל אדום
הונגצ'י (דגל אדום; Hongqi) הוא מותג הרכב הסיני הוותיק ביותר, נוסד ב-1959 והתמחה ברכבי שרד לבכירי הממשל בסין. הדגם הראשון היה CA72, מכונית שרד שהתבססה על דגם של קרייזלר. בהמשך היוו דגמים אירופאים בסיס לייצור של הונגצ'י, כמו אודי 100 של 1982, ואליהם נוספו ברבות השנים כאלה המבוססים על לינקולן טאון קאר וטויוטה קראון.
ב-1995 נרכש המפעל על-ידי ענקית התעשייה FAW שבבעלותה כיום מותג רכב בשם זה – יצרן הרכב השני בגודלו בסין, עם נתון מסירות של 3.4 מיליון יחידות בשנה, והראשון בתחום המשאיות.
ב-2018 גייס המותג לשורותיו את המעצב ג'יל טיילור שהיה האחראי על העיצוב ברולס בתקופה בה נוצר רכב הפנאי שלה, קאלינן. השפעתו של טיילור בולטת מאוד, והונגצ'י, גם בזכות דגמי עבר, אבל בעיקר הודות לקו העכשווי, מכונה 'הרולס רויס של סין'.
ענק ומתקדם
הדגם הראשון, E-HS9, הוא רכב פנאי ענק (F-SUV) שנחשף כמכונית תצוגה בפרנקפורט 2019 – והוא בהחלט ענק, מיועד לשבעה נוסעים. בסיס הגלגלים שלו 311 ס"מ, אורכו 521 ס"מ ומשקלו 2.5-2.63 טון. בבניית המרכב נעשה שימוש רב באלומיניום.
למבחן הדרכים המלא לחצו כאן
לרכב שני מנועים חשמליים והנעה כפולה; לגרסה אחת 435 כ"ס ו-61.2 קג"מ, 0 ל־100 קמ"ש ב-6.5 שניות, סוללה של 84 קוט"ש ל-380 ק"מ; בשנייה 551 כ"ס ו-76.5 קג"מ, 4.9 שניות ל-100 קמ"ש, סוללה של 99 קוט"ש ל-441 ק"מ. הספק הטעינה המהירה הוא 108 ק"ו בשתי הגרסאות.
מפואר ומאובזר
הונגצ'י E-HS9 מוצע בשלוש רמות גימור. מחיר הבסיסית, 'פרמיום', הוא 399,000 שקלים וזו מוצעת בצמוד לגרסה החזקה פחות (435 כ"ס). ברמת גימור זאת: מערכת לביטול רעשים, תאורת לד מטריקס, מצלמות היקפיות, חישוקי "21, גג זכוכית, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים וקיפול האחוריים, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, חימום המושבים הקדמיים ובשורה השנייה, ריפוד אלקנטרה.
רמת הגימור 'לקשרי', שמחירה 459,000 שקלים, מציעה מפרט אבזור דומה לזה שב'פרמיום', משודכת לגרסה החזקה יותר (551 כ"ס) ויצוינו בה תאורת אווירה ו"קבלת פנים", 12 רמקולים.
רמת הגימור 'אקסקלוסיב', שמחירה 499,000 שקלים, כוללת בנוסף, מתלי אוויר אדפטיביים, מצב ניהוג 'אקסטרים' ויש לה מושבי קפטן מופעלי חשמל לשישה מקומות וצמודות להם כריות אוויר צדיות. עוד באבזור: עיסוי במושבי הנהג והנוסע מלפנים, אוורור בארבעת המושבים הקדמיים, מסך "16.2 לנוסע הקדמי, ריפוד בעור נאפה.