בעתיד הלא רחוק צפוי אח נוסף במשפחת הפנאי החשמלית של מרצדס – EQE SUV – להשלמת היצע רצוף של חמישה דגמים חשמליים בקטגוריות מ-C-SUV ועד F-SUV.
מ-EQS ל-SUV
בדומה ל-EQS ו-EQE (ו-EQE SUV העתידי), גם EQS SUV מבוסס על פלטפורמת EVA החשמלית-ייעודית החדשה של מרצדס. עיצובו החיצוני מחבר בין הסגנון שהוצג עם EQC (ובהמשך עם EQA ו-EQB) לבין הקו החדש והמודרני-אווירודינאמי יותר של EQS ו-EQE החדשות.
ממדיו החיצוניים של הדגם החדש נדיבים ביותר: בסיס הגלגלים שלו נמתח על-פני 321 ס"מ, 512.5 ס"מ אורכו, 196 ס"מ רוחבו ו-172 ס"מ גובהו. ביחס ל-EQS, בסיס הגלגלים של SUV זהה, אך הוא קצר ב-8 ס"מ, רחב ב-3 ס"מ ובעיקר וכמובן גבוה ממנו, לפער של 21 ס"מ.
כמו GLS, גם הדגם החשמלי החדש מוצע עם שבעה מקומות (כאופציה). בגרסת חמישה מושבים נפח תא המטען מגיע עד 880 ליטרים, 800 "בלבד" אם מדובר באופציה לשבעה והמושבים הנוספים מקופלים; כאשר הם בשימוש, הנפח קטן, ועומד על 195 ליטרים בלבד.
סביבת הנהג זהה לזו של EQS, עם אותו מסך 'היפר סקרין' ברוחב 141 ס"מ מדלת לדלת, וזה כולל אותם שלושה צגים: לוח מחוונים "12.3, צג מרכזי גדול "17.7, וצג מול הנוסע "12.3.
מנועים, סוללה
דגם הפנאי החדש חולק עם EQS גם אותם מנועים ומערך חשמלי, והוא מוצע במספר גרסאות מנועים/הנעה.
גרסת הכניסה מכונה 450+, כוללת מנוע אחד המפיק 360 כ"ס ו-57.9 קג"מ וההנעה אחורית. לגרסת 450 כפולת הנעה מנוע נוסף, הספק זהה, אך נתון המומנט, 81.5 קג"מ, גבוה משמעותית. בראש ההיצע גרסת 580 כפולת המנועים וההנעה עם תפוקה של 544 כ"ס ולא פחות מ-87.5 קג"מ.
לכל הגרסאות, לפחות בשלב זה, אותה סוללת 107.8 קוט"ש המוכרת מ-EQS. זו מבטיחה עד 660 ק"מ בגרסת ההנעה אחורית, בעוד בגרסאות ההנעה כפולה הטווח המרבי הוא 613 ק"מ בין טעינות. לסוללה זו יכולת טעינה מהירה בהספק עד 200 ק"ו וטעינה ביתית ב-11 ק"ו (22 ק"ו כאופציה בתוספת תשלום).
טכנולוגיה, ישראל
רכב הפנאי החדש של מרצדס יוצע עם מערך בטיחות מלא ועדכני, והמפרט הטכני שלו אינו חסר. ברשימה המאוד חלקית: היגוי אחורי אקטיבי (4.5 או 10 מעלות), מתלי אוויר, תאורה מטריקס-לד אדפטיבית מתקדמת, מערכת לטיהור אוויר, עדכוני תוכנה מהאוויר ועוד.
מרצדס EQS צפוי להגיע לישראל במהלך הרבעון הרביעי של השנה.