ג'נסיס G80 מכהנת כעת בדור השלישי שלה שהושק ב-2020; דגם זה הוצג במקורו ב-2008, אז במסגרת יונדאי, והיה הבסיס למותג היוקרה ג'נסיס שנחנך ב-2015. יבוא ג'נסיס לישראל החל בפברואר 2021, והמותג מציע כיום שישה דגמים, שלושה מהם רכבי פנאי. אחד מהם, רכב הפנאי החדש GV60, הוא חשמלי – חולק אותה רצפה ומכלולים עם יונדאי איוניק 5 וקיה EV6 – ויושק רשמית בחודש הבא.
דגם זהה, גרסה חדשה
דגם זה, כמו שאר דגמי ג'נסיס הגדולים, מבוסס על רצפת הנעה אחורית, וכמוהם מוצע גם עם הנעה כפולה – וזו ההנעה בגרסה החשמלית.
ממדי המרכב ללא שינוי: בסיס הגלגלים הוא 301 ס"מ, האורך 499.5 ס"מ, הרוחב 192.5 ס"מ, הגובה 146.5 ס"מ. עם זאת, נפח תא המטען קטן ב-70 ליטרים ל-354 ליטרים ואילו משקל הרכב גדל ב-465 ק"ג ל-2250 ק"ג.
השינויים החיצוניים קטנים, ואלה נעשו בשבכה שהיא אטומה ובה נמצא פתח הטעינה, בחלק התחתון של הפגוש ובחצאיות הצד – כולם לשיפור היכולת האווירודינמית וצמצום הרעשים.
מפרט מחושמל
ל-G80 החשמלית שני מנועים; האחורי פועל באופן רצוף, הקדמי מצטרף בעת הצורך. התפוקה המשולבת היא 370 כ"ס ו-71.4 קג"מ, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4.9 שניות והמהירות המרבית 225 קמ"ש. להשוואה, בגרסת הטורבו-בנזין 2.5 ליטר המשווקת כעת: 304 כ"ס ו-43 קג"מ, 6 שניות ל-100 קמ"ש ועד 245 קמ"ש.
לסוללה 87.2 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 520 ק"מ; ג'נסיס מצהירה על צריכה של 4.3 ק"מ/קוט"ש. המערך החשמלי הוא של 800 וולט (כמו באיוניק 5) וזה מאפשר הספק טעינה של 350 ק"ו (בשלב זה, אין עמדות כאלה בישראל). בהספק זה ניתן לטעון את הרכב מ-10% ל-80% תוך 22 דקות, לתוספת של 300 ק"מ.
אבזור, מחירים
במפרט הטכני יצוינו: גג סולרי (ברמת הגימור הגבוהה) לטעינת הרכב תוך-כדי נסיעה , שליטה אלקטרונית בבולמים עם מערכת לסריקת פני הכביש, מערכת אקטיבית להפחתת רעשים, שליטה בבלימה הרגנרטיבית באמצעות פקדים מאחורי ההגה.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים אקטיבי, ניטור אקטיבי של שטח מת, זיהוי תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית, עמעום אוטומטי, התרעה על ערנות נהג, התרעות סכנה בפתיחת דלתות ושכחת ילדים, צילום שטח ותצוגה בלוח המחוונים מת עם הפעלת איתות.
ג'נסיס G80 החשמלית מוצעת בשתי רמות גימור. ב'פרמיום', שמחירה 449,000 שקלים בין השאר: תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, סגירה רכה לדלתות, מצלמות היקפיות; תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לגלגל ההגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם חימום ואוורור ובמושב הנהג גם עיסוי; מולטימדיה עם צג "14.5 ומחוונים מוקרנים; בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע של לקסיקון.
ברמת הגימור 'לקשרי' שמחירה 479,000 שקלים, גג סולארי לסיוע בטעינה, ובנוסף: תצוגה עילית, גימור עץ ודיפון מהודר יותר, וילון אחורי בתפעול חשמלי.