הבסיס, הפרטים
לקסוס RX החדש מבוסס על המהדורה העדכנית של פלטפורמת GA-K של טויוטה אותה הוא חולק עם דגמים נוספים דוגמת טויוטה קאמרי. בלקסוס מציינים שהדור העדכני של הפלטפורמה אפשר הטמעת מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות מהדור החדש, הפחתת משקל של כ-90 ק"ג ביחס לדור היוצא והנמכת מרכז הכובד ב-1.5 ס"מ. בנוסף, מפשק סרנים רחב יותר (1.5 ס"מ מלפנים, 5 ס"מ מאחור) ומתלה רב-חיבורי חדש מאחור מבטיחים יציבות משופרת, כך לקסוס.
מידותיו החיצוניות של RX מציבות אותו בצד היותר נדיב של הסגמנט: בסיס הגלגלים צמח ב-6 ס"מ ביחס לדור הקודם ועומד כעת על 285 ס"מ; אורך המרכב 489 ס"מ, נתון קרוב לדגמי E-SUV אירופאיים (ב.מ.וו X5, למשל). נתוני הרוחב והגובה כבר קרובים יותר לסגמנט D עם 192 ס"מ ו-171 ס"מ בהתאמה (2.5 ס"מ יותר ו-1 ס"מ פחות מאשר בדגם הפורש). תוספת הסנטימטרים הביאה לסרח עודף קצר יותר מאחור ב-6 ס"מ בדיוק, ולקסוס טוענת למרחב משופר לנוסעים.
היברידי, טורבו, נטען
היצע יחידות הכוח גדול יותר מאשר בדור הפורש, וכולל מגוון יחידות שהן חדשות עבור הדגם בפרט ועבור היצרנית בכלל, כולל גרסה היברידית-נטענת ראשונה עבור הדגם.
אל ההיצע מצטרף מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 2.4 ליטר המפיק בגרסת 350 (בנזין בלבד) 279 כ"ס ו-43.8 קג"מ. התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, ההנעה כפולה ול-100 קמ"ש נדרשות 7.1 שניות בלבד. צריכת הדלק המוצהרת: 11.4 ק"מ לליטר.
גרסאות 350h ו-450h+ ההיברידיות עושות שימוש ביחידות ההנעה המוכרות מ-NX ו-ראב4 ולשתיהן מנוע אטמוספרי בנפח 2.4 ליטר, מנוע חשמלי בציר האחורי ליצירת הנעה כפולה והתיבה היא מסוג מפצל כוח. לגרסת 350 הספק משולב של 245 כ"ס, 8 שניות ל-100 קמ"ש וצריכת דלק של 15.3 ק"מ לליטר.
ל-450h+ הספק של 306 כ"ס ו"בערך" 7 שניות ל-100 קמ"ש, כך לקסוס. בנוסף, לגרסה זו סוללת 18.1 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של כ-65 ק"מ, נתון לא סופי, במהירות של עד 135 קמ"ש.
בראש ההיצע ישנה גרסת 500h המשלבת בין מנוע הטורבו למנוע חשמלי הממוקם על הסרן ואלה מפיקים יחדיו 371 כ"ס. התיבה אוטומטית עם 6 הילוכים וההנעה כפולה מסוג 'דיירקט4' המתקדמת של לקסוס היודעת לנהל ביעילות את הכוח בין הצירים, כך נמסר בהודעה. הביצועים נאים ביותר: כ-6 שניות ל-100 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 11.9 ק"מ לליטר. בנוסף, לגרסה זו מערך בלימה משופר, כיול מתלים מתאים לנהיגה דינמית והיגוי אחורי אקטיבי.
מבחוץ, מבפנים
עיצובו החיצוני של RX החדש מזכיר מאוד את זה היוצא, אולם בלקסוס ליטשו את המופע הכללי והוסיפו מרכיבי עיצוב עדכניים כמו יחידות התאורה המחוברות מאחור, למשל. סבכת שעון החול מלפנים זכתה לפרשנות חדשה המתאימה "לעידן המחושמל" ולזו חלק עליון אטום בהתאם לגרסה ולרמת הגימור. יחידות התאורה מלפנים ומאחור צרות יותר ולכולן תאורת לד מלאה.
סביבת הנהג שואלת אלמנטים רבים שהוצגו ב-NX הקומפקטי. כך למשל מסך המולטימדיה בגודל 14 אינץ' נלקח כמעט בשלמותו, גם כאן הוא מוטה אל הנהג ומוטמעת בו עוזרת קולית מתקדמת שיודעת להבין ולענות לדיבור בשפה טבעית, כך לקסוס. למערכת תמיכה אלחוטית באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו וכאופציה ניתן לבחור במערכת שמע משודרגת עם 21 רמקולים מבית מארק לווינסון. את לקסוס RX החדש ניתן להזמין בגימור ובדיפון ללא עור, זאת מטעמים סביבתיים.
היצע מערכות הבטיחות והעזר לנהג גדול מתמיד, וכולל מערך היקפי של מצלמות וחיישנים היקפי ומערכת מתקדמת לחניה אוטונומית. מערכת הבלימה האוטונומית שופרה ומזהה כעת רוכבי אופנוע וחפצים נוספים, בקרת שיוט אדפטיבית המזהה רכב החותך את נתיב הנסיעה ובעלת יכולת משופרת לשמירה על מרכז הנתיב, מערכת לסיוע למעבר נתיב, מערכת המכינה את מערכות הרכב לקראת תאונה (פרה-סייף) ועוד.