עבור מרצדס הדגם הזה מהווה סיפור הצלחה עם מכירות של מעל 2.6 מיליון יחידות ברחבי העולם.
בשנתיים האחרונות היה GLC הדגם הנמכר ביותר של היצרנית בעולם, למרות שהיה כבר ותיק, קרוב להחלפה.
המידות, העיצוב, הפרטים
בבסיס מרצדס GLC החדש המהדורה העדכנית של פלטפורמה MRA אותה הוא חולק עם מרצדס C קלאס הנוכחית. GLC החדש התארך רק במעט מקודמו; בסיס הגלגלים ב-1.5 ס"מ ל-288.8 ס"מ, האורך ב-6 ס"מ ל-471.6 ס"מ; הרוחב, 189 ס"מ, ללא שינוי והגובה נמוך ב-0.4 ס"מ ל-164.8 ס"מ. נפח תא המטען גדל ב-70 ליטרים ל-620 ליטרים. לפי מרצדס מרחב הפנים גדל משמעותית, וכך גם המרווחים לנוסעים.
מרצדס מציינת כי בתכנון השלדה והמתלים הושם דגש רב על היכולת הדינמית ועל התנהלות הרכב. ל-GLC מתלה ארבעה-חיבורים חדש מלפנים ורב-חיבורי מאחור. בנוסף, הדגם מוצע תקנית עם מתלי אוויר בגרסאות ההיברידיות-נטענות, אופציה בגרסאות האחרות. גם GLC כמו C קלאס החדשה מוצע עם אופציה של היגוי אחורי; זווית ההפניה 4.5 מעלות, וזו מקטינה את רדיוס הסיבוב ב-80 ס"מ ל-11 מטרים בלבד.
מרצדס שיפרה גם את יכולת השטח של הרכב באמצעות מערכות בקרה ומשיכה יעילות יותר, יכולת הגבהה של מתלי האוויר המתכווננים, מערכת 'מכסה מנוע שקוף' ועוד.
העיצוב החיצוני דומה לזה של הדגם הפורש, אך כולל מרכיבי עיצוב של דגמי מרצדס העדכניים יותר, דוגמת S קלאס ו-C קלאס כמו-גם כאלה מקו דגמי הפנאי שלה, כמו GLA ו-GLE. העיצוב המעודכן תורם לא רק להופעה רעננה, אלא גם למקדם גרר משופר ביחס לקודמו ונאה באופן כללי: 0.29 במקום 0.31 בדגם הקודם.
עיצוב סביבת הנהג מיישר קו באופן מלא עם S קלאס ו-C קלאס החדשות, במיוחד זו האחרונה. ב-GLC החדש המערך העדכני ביותר של מרצדס הכולל לוח מחוונים מוקרן (12.3 אינץ') ולצידו מסך מולטימדיה אנכי ו"צף" בגודל 11.9 אינץ' הפונה קלות לכיוון הנהג ומעליו מספר פתחי מיזוג.
מנועים רבים
מרצדס GLC מוצע עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש, בבנזין או בדיזל, וזה משרת לא פחות מאשר שש גרסאות ברמות הספק שונות, מחציתן היברידיות-נטענות, לאחרות מערך היברידי מתון (48 וולט); בכל סוג הנעה, לבנזין שתי גרסאות, לדיזל אחת. בכל הגרסאות תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים וההנעה כפולה.
בכל הגרסאות הנטענות אותו מנוע חשמלי וזה מפיק 100 כ"ס ו-44.8 קג"מ. סוללה של 31.2 קוט"ש מבטיחה טווח נסיעה של 100-120 ק"מ בהתאם לגרסה ולרמת הגימור. ניתן לטעון את הסוללה גם בעמדת DC בהספק עד 60 ק"ו.
גרסאות אלה נבדלות זו מזו במנועי הבעירה הפנימית. ל-300e הספק של 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ועם המנוע החשמלי והתפוקה המשולבת היא 313 כ"ס ו-56 קג"מ. כל אלה מסדרים לרכב 6.7 שניות ל-100 קמ"ש.
ל-400e מנוע בנזין המפיק 252 כ"ס ו-40.8 קג"מ, התפוקה המשולבת היא 381 כ"ס ו-66.2 קג"מ, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 5.6 שניות.
מנוע הדיזל בגרסה ההיברידית-נטענת 300de מייצר 200 כ"ס ו-44.8 קג"מ לתפוקה כוללת של 335 כ"ס ו-76.4 קג"מ הטובים ל-6.4 שניות ל-100 קמ"ש.
בגרסאות הבנזין (200 ו-300) והדיזל (220d) שמוטמע בהן מערך היברידי מתון, אותם מנועי בעירה פנימית המשרתים את אלה הגרסאות ההיברידיות-נטענות; ללא המנוע החשמלי, התפוקה הכוללת נמוכה יותר והביצועים טובים פחות; בבנזין 7.8 שניות ו-6.4 שניות בהתאמה ל-100 קמ"ש, בדיזל 8 שניות ל-100 קמ"ש.