ב.מ.וו סדרה 8 – קרובה לסדרה 7, עם גרסאות M עתירות יכולת – החליפה את סדרה 6 שהתבססה על סדרה 5, והיא חלק ממסע השדרוג של ב.מ.וו לעבר עולמות הפאר-על. זו נועדה להתחרות בין השאר בגרסאות הרלוונטיות של אסטון מרטין, בנטלי וכיו"ב.
שינויים ועדכונים
במתיחת הפנים של סדרה 8 שינויים שאינם גדולים בשבכה – רחבה במעט, עם 'אף כריש' מודגש יותר, כעת גם עם מערך תאורה משלה – וגם מאחור השינויים מינוריים. השינויים הבולטים יותר נובעים מכך שכל הגרסאות הנ"ל מוצעות כעת באופן תקני עם חבילה 'M Sport', וזו מצידה כוללת פגושים וכונסי אוויר בעיצוב אגרסיבי יותר, חצאיות צד חדשות – כולם בצבע המרכב – חישוקי M ובלמי 'M Sport' עם קליפרים כחולים. הלוגו העגול של חטיבת Motorsport כעת על מכסה המנוע ובזה של תא המטען, במרכז חישוקי הגלגלים. ל-8 המחודשת גם פנסי לד אדפטיביים וחישוקי "20 חדשים.
בפנים, השינוי הבולט הוא במסך המרכזי שגדל מ-"10.25 ל-"12.3. בנוסף, אותם מרכיבי 'M Sport' מוצאים ביטוי בתוך תא הנוסעים ובסביבת הנהג ואלה כוללים דוושות אחרות, ריפוד שונה, מתגים נוספים בהגה הייחודי, ובנוסף גם אבזור מועשר כמו מרכיבי תפעול נוספים למושבים.
גרסאות מנוע ועוד
סדרה 8 מוצעת בגרסת 840i עם מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר 6 צילינדרים טורי המייצר 333 כ"ס (5500-6500 סל"ד) ו-51 קג"מ (1600-5000 סל"ד), התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה; משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5 שניות לקופה, 5.2 שניות לגראן-קופה, 5.3 שניות לקבריולה והמהירות המרבית בכולן 250 קמ"ש. בהמשך תגיע לכאן גרסת M850i המצוידת בטורבו-בנזין 4.4 ליטר V8 המייצר 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ, עם נתון האצה ל-100 קמ"ש הקצר ב-1.3 שניות.
המעוניינים יוכלו להזמין את M8, שיש לה אותו מנוע אך נתונים שונים: 600 כ"ס, 3.3 שניות ל-100 קמ"ש, וב'קומפטישן' 625 כ"ס ו-3.2 שניות; המפרט הדינמי בהתאם.
אל המכוניות הרגילות תצטרף אחת יחידה במינה בעיצובו של האמן האמריקאי ג'ף קונס (Jeff Koons), חלק מפעילות 'פרויקט האמנות של רכבי ב.מ.וו' שתחילתו ב-1975 והניב עד היום כעשרים יצירות.
מחירים
ב.מ.וו סדרה 8 בגרסאות קופה וגראן קופה מוצעת החל ב-905,000 שקלים ואילו הקבריולה עולה 965,000 שקלים.