מרצדס EQB מתייחד בכך שהוא רכב פנאי קומפקטי המציע מקום לשבעה, והוא יחיד במינו בין הדגמים החשמליים בכלל, במותגי יוקרה בפרט.
הבסיס, השינויים
הרכב החדש חולק אותה רצפה המשרתת את כל הדגמים הקומפקטיים האחרים של מרצדס (MFA2), בסיס הגלגלים שלו זהה לזה של GLB ואורכו 282.9 ס"מ; כידוע, בבסיס הדגמים הגדולים יותר (EQS ו-EQE) הרצפה הייעודית EVA. עם זאת, ובגלל שינויים בעיצוב הרכב, חלקם לשיפור היכולת האווירודינמית וגם הגדלת הפגושים, האורך גדול יותר ב-5 ס"מ ל-468 ס"מ. הרוחב של EQB הוא 183 ס"מ וגובהו 167 ס"מ, ואלה זהים לממדים של GLB.
המשקל של EQB הוא 2175 ק"ג, כבד בכ-500 ק"ג מגרסת הבנזין כפולת ההנעה של מרצדס GLB ששווקה כאן עד לא מזמן. כדי להוסיף נפח לסוללות צומצם נפח תא המטען ב-145 ליטרים ל-495 ליטר (שורת מושבים אחורית מקופלת). עם קיפול השורה השנייה מתקבל נפח הטענה נכבד של 1620 ליטרים.
המספרים הקובעים
ל-EQB בגרסת 300 המוצעת בארץ שני מנועים חשמליים לתפוקה משולבת של 228 כ"ס ו-39.7 קג"מ ולהנעה כפולה; ל-350 הספק של 292 כ"ס. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ"ש. לסוללה 66.5 קוט"ש והטווח הממוצע הוא 410 ק"מ (WLTP). הספק הטעינה המהירה הוא 100 קילוואט, ולפי מרצדס ניתן לטעון את הסוללות מ-10% ל-80% ב-32 דקות.
מרצדס EQB מוצע בשלוש רמות גימור, כמו אלה ב-EQA, והמחירים קרובים מאוד לאלה של GLB כאשר שווק כאן. מפרט הבטיחות בכל רמות הגימור כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית וגם התרעת סכנה עם פתיחת דלת.
ברמת הגימור 'אלקטריק', שמחירה 350,000 שקלים, תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מולטימדיה עם מסך "10.25 ומחוונים מוקרנים, בקרת אקלים וריפוד דמוי עור.
ב'אלקטריק ארט' המוצעת ב-390,000 שקלים, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחים מאחור ומערכת שמע משודרגת.
רמת הגימור 'אלקטריק ארט AMG ליין' עולה 430,000 שקלים, ובמפרט גם שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים וחישוקי "20 ובנוסף פריטי גימור שונים בחוץ ובפנים.