הדבר החשוב
כמו בדגמים הקודמים, גם הונדה סיוויק האצ'בק טייפ R החדשה מיועדת, כך הונדה, גם למסלול המירוצים – לימי מסלול ולאליפויות מועדונים. כזכור, הדור הפורש של טייפ R השתתף מאז 2017 ועד 2020 באליפות מכוניות התיור (TCR) וזכה להצלחה רבה. בנוסף, טייפ R היא משתתפת ותיקה וקבועה בקביעת שיא ההקפה המהירה למכוניות הנעה קדמית בנורבורגרינג (ומאז 2001). הדור הפורש קבע זמן של 7:43.8 דקות ב-2017. כרגע, זה הזמן השלישי בטיבו – לינק&קו 03 ראשונה עם 7:20.143; רנו מגאן RS שנייה עם 7:40.1 (שתיהן ב-2019).
בכל אופן הדור החדש קבע עוד ב-7 לאפריל השנה זמן שיא למכוניות מסוגו בהקפה של מסלול סוזוקה, מסלול המירוצים שבבעלות הונדה, המשרת בין היתר תחרויות של פורמולה 1. הדגם החדש סיים את המסלול שאורכו 5.8 ק"מ ב-2:23.120 דקות (הקודם ב-2:23.993 דקות). אגב, שיא המסלול הוא של המילטון שקבע 1:30.983.
הפרטים החשובים
הדור החדש של סיוויק נשען על פלטפורמה משודרגת של הדור היוצא, כולל בסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (כעת 273.5 ס"מ). הונדה מציינת כי סיוויק טייפ R החדשה ארוכה, נמוכה ורחבה מקודמתה. הדור החדש, מוסיפה הונדה, קל יותר ועמיד טוב יותר לפיתול מאשר קודמו; דברים אלה נאמרו גם על סיוויק בגרסתה הרגילה.
הצמיגים ב-R טייפ החדשה שונים מאלה שבקודמת – רחבים יותר, עם קוטר חישוק קטן יותר – ואלה במידה 265/30-19, מחליפים 245/30-20. הצמיגים של מישלן והם מסוג פיילוט ספורט 4S.
מערכת ההנעה שירתה במקור גם את הדור הקודם (וגם את זה שלפניו) – מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר (K20C1) ותיבה ידנית. בדור הפורש ייצר המנוע בגרסה לאירופה וליפן 320 כ"ס ב-6500 סל"ד ו-42.8 קג"מ ב-2500-4500 סל"ד, והקו האדום היה ב-7000 סל"ד. עם תיבה ידנית 6 הילוכים ודיפרנציאל מכני מוגבל-החלקה, הרכב הגיע ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות ועד ל-272 קמ"ש. המפרט המדויק של הדור העדכני טרם פורסם.
תחילת שיווק
ההשקה ותחילת הייצור של הונדה סיוויק האצ'בק טייפ R מתוכננות לסתיו הקרוב – אז גם ייחשפו הפרטים המלאים. ממאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר כי בשלב זה לא נקבע מועד לתחילת השיווק של הונדה סיוויק החדשות – המשפחתית הרגילה וטייפ R.