בשנת 2017 חשפה טויוטה דור חדש לדגם זה, שוב עם השם טויוטה יאריס, והוסיפה לו את הסיומת 'אטיב'. טויוטה אינה מפרטת אם מדובר בפלטפורמה חדשה או המשך פיתוח פלטפורמה B של הדור היוצא. מאז נחשפה לראשונה טויוטה ויוס היא וממשיכותיה הגיעו להיקף מכירות של למעלה מ-3.5 מיליון יחידות ברחבי העולם.
טויוטה יאריס אטיב
עיצובה החיצוני יאריס אטיב החדשה משלב אלמנטים המוכרים ממכוניות הסדאן הגדולות של היצרנית, והדמיון לקאמרי בולט למדי, במיוחד סביב יחידות התאורה מלפנים ומאחור (לד) והסבכה הגדולה יחסית. אטיב מוצעת עם מגוון צבעי מרכב ואף ברמת גימור בעיצוב ספורטיבי עם פגושים, חצאיות צד וחישוקים תואמים.
ממדי הדגם החדש הם 442.5 ס"מ לאורך, 174 ס"מ לרוחב, 148 ס"מ לגובה. נתוני בסיס הגלגלים ונפח תא המטען לא נמסרו.
סביבת הנהג בעלת הופעה מודרנית ונאה מהמקובל בתחום, כוללת מרכיבים מקורולה ומיאריס החדשות, ובאבזור גם פתחי מיזוג מאחור. במרכז מסך מולטימדיה תקני בגודל 8 אינץ' וברמות הגימור הגבוהות הוא 9 אינץ' עם קישוריות לאנדרואיד ואפל. בין השאר, מוצעת אפשרות ללוח מחוונים מוקרן בגודל 7 אינץ'. בטויוטה שילבו דיפון רך בצבע שחור או אדום לרוחבו ואורכו של תא הנוסעים לשיפור המראה ובתוכו תאורת אווירה עם אפשרות ל-64 צבעים.
מנוע, בטיחות
יחידת ההנעה המרכזית ללא שינוי; מנוע בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר בעל 4 צילינדרים המפיק 94 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-11.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד, ומשודכת אליו תיבה רציפה. הצמד מבטיח צריכת דלק ממוצעת של יותר מ-23 ק"מ לליטר.
מפרט הבטיחות דל מזה המקובל כאן, אך הוא משופר ביחס לדור הקודם ולמקובל בשווקים מתעוררים וכולל: 6 כריות אוויר, התרעות על סטייה מנתיב, רכב בשטח מת ורכב חוצה בנסיעה לאחור, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט אדפטיבית.
המחיר בתאילנד נקבע על 539,000-689,000 באט, שהם כ-50,500-64,500 שקלים, מחיר דומה אך מעט גבוה מהמתחרה הישירה שלה שם שכן משווקת בישראל – מיצובישי אטראז'.