פלח הסלון נשלט ביד רמה על ידי השלישייה הגרמנית (ב.מ.וו, אודי ומרצדס) וכמעט כל ניסיון זר לחדור לסגמנט נכשל במשך השנים – כולל הניסיון האחרון של אלפא רומיאו בקטגוריה, ה-166, שירדה מפס הייצור בשנת 2007 בעקבות נתוני מכירות מאכזבים. בנוסף, התחום סובל בשנים האחרונות מירידה בפופולריות לטובת רכבי פנאי, עניין שהופך את המהלך של אלפא למפתיע עוד יותר.
“שמנו לנו למטרה להיות מותג פרימיום עולמי, וכמותג כזה, אנחנו חייבים להיות בסגמנט E" אמר אימפאראטו בראיון. כשנשאל אם לא יותר רווחי עבור החברה לייצר רכב פנאי גדול כספינת דגל, השיב "בידיעה שהרכב יהיה חשמלי מלא, האתגר הופך להיות נושא של אווירודינמיות, ובהתחשב בזה שה-DNA של אלפא הוא רכבי סדאן, ושהחותמת של אלפא היא ספורטיביות – התשובה היא כנראה לא רכב פנאי. אנחנו רוצים להמציא מחדש את הספורטיביות במאה ה-21."
מכונית הסלון המתוכננת תמוצב בהיררכיה מעל הדור הבא של הג'וליה, שגם הוא יהפוך חשמלי. לצורך כך שלחה היצרנית האיטלקית צוותים לארה"ב ולסין, כדי ללמוד את האתגרים של השווקים המרכזיים הללו בהם למכוניות סדאן יש עדיין נוכחות גדולה בכבישים.
חברת האם של אלפא רומיאו, סטאלנטיס, מפתחת בימים אלו פלטפורמה חשמלית גדולה שתשמש גם את מזראטי קוואטרופורטה הבאה (כפי שסיפרנו לכם לפני ימים ספורים), וצפויה לכלול מארזי סוללות בקיבולת שבין 101 ל-118 קוט"ש ולהבטיח טווח נסיעה של עד 800 ק"מ בין טעינות.
בתוכניות למשקיעים בקונצרן נחשף בעבר כי לסטאלנטיס יהיו שלושה דגמי מנועים חשמליים, שהחזק ביניהם יציע הספק של 445 כ"ס – כך שספקולציות לגבי גרסת "עלה תלתן ירוק" בעלת שני מנועים, הנעה כפולה ולמעלה מ-800 סוסים לא נשמעות מופרכות. עכשיו רק צריך לדאוג שמהרמקולים יבקע צליל של מנוע "בוסו" V6 בכל תאוצה.