סמלת, יבואנית מזראטי, החלה לשווק הבוקר (יום ב') בישראל את גרקאלה (Grecale), רכב פנאי בגודל בינוני (D-SUV) שהוצג ב-2021. גרקאלה הוא דגם פנאי שני במזראטי, לאחר לבנטה הגדול ממנו (E-SUV) שנחשף ב-2016 (וצפוי לדור חדש). שני הדגמים נקראים על-שם רוחות: לבנטה מנשבת במערב הים התיכון לעבר גיברלטר: גרקלה מגיעה לאיטליה מיוון.
דגם חדש
מזראטי גרקאלה מעוצב באופן הדומה ללבנטה ומאמץ מוטיבים עיצוביים ממכוניות העל של המותג. כך למשל, יחידות התאורה הקדמיות דומות מאוד לאלה שב-MC20, ואלה האחוריות אמורות להידמות לפנסי ה'בומרנג' המפורסמים של GT 3200. גרקאלה מבוסס על פלטפורמת ג'ורג'יו אותה הוא חולק עם אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו כמו-גם ג'יפ גרנד צ'ירוקי.
לגרקאלה מידות נדיבות למדי ביחס לסגמנט בכלל וביחס לאחיו מבית אלפא רומיאו בפרט: בסיס הגלגלים שלו מתפרש על פני 290 ס"מ, אורכו כמעט 485 ס"מ, רוחבו 195 ס"מ וגובהו 167 ס"מ.
מידות אלה משתנות במעט בהתאם לגרסה, וכך למשל 'טרופאו' הספורטיבית ארוכה ונמוכה בכ-1 ס"מ ורחבה בכ-3 ס"מ. נפח תא המטען הוא 535-570 ליטרים בהתאם לגרסה. לגראקלה משקל עצמי נכבד ביותר, החל מ-1,870 ק"ג בגרסת הכניסה ועד ל-2,027 ק"ג בגרסת 'טרופאו' עם מנוע ה-V6.
גרקאלה מוצע עם שני מנועי בנזין – טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים עם מערך היברידי מתון (48 וולט); 3.0 ליטר V6 כפול-מגדשים – תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים והנעה כפולה.
מזראטי מתכננת לצרף להיצע גם גרסה כל-חשמלית ב-2023. גרסת פולגורה (Folgore; רעם באיטלקית) תציע הספק של כ-500 כ"ס ומומנט של 81.5 קג"מ, כדי לספק "ביצועים המתאימים למותג", לדברי מזראטי. הסוללה היא של 105 קוט"ש והטווח יהיה קרוב ל-500 ק"מ.
רמות גימור, מחירים
גרקאלה מוצע בישראל בשלוש גרסאות/רמות גימור: 'GT', 'מודנה', 'טרופאו'.
ל-'GT', המוצעת ב-570,000 שקלים, מנוע ה-2.0 ליטר וזה מייצר 300 כ"ס ו-45.8 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.8 שניות והמהירות המרבית 240 קמ"ש.
במפרט הבטיחות של GT בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה חירום אוטונומית, התרעות על שטחים מתים, סטייה מנתיב ועייפות נהג. במפרט האבזור: תאורת לד מטריקס, חישוקי "20, גג שמש פנורמי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים המחוממים ומרופדים בעור, לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה בגודל "12.3 ו-"7 למערכת המיזוג, משטח טעינה אלחוטי.
ב'מודנה', שמחירה 680,000 שקלים, אותו מנוע, ולזה הספק גבוה יותר של 330 כ"ס (המומנט ללא שינוי); משך התאוצה של 'מודנה' ל-100 קמ"ש 5.3 שניות, והמהירות המרבית זהה. במפרט הטכני, בנוסף, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מכני ומתלים אדפטיביים. מפרט הבטיחות מועשר, וכולל גם זיהוי תמרורים, ניטור שטח מת והתרעת התנגשות בצמתים. במפרט האבזור של מודנה גם חישוקים בקוטר 21", מצלמות חנייה היקפיות, מושבי ספורט עם 14 כיוונים, תצוגה עילית, בקרת אקלים תלת-אזורית.
בראש ההיצע 'טרופאו' הספורטיבית שמחירה הוא 950,000 שקלים. לזו מנוע בנזין כפול-מגדשים 3.0 ליטר V6 המפיק 530 כ"ס ו-63.2 קג"מ, ואלה מספיקים להניע את הגרקאלה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות ועד ל-285 קמ"ש.
במפרט הטכני: מתלים בכיול ספורטיבי וקפיצי אוויר אדפטיביים, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני מאחור; מערך בלימה משודרג מבית ברמבו עם דיסקים מאווררים בקוטר 360 מ"מ מלפנים (6 בוכנות) ו-350 מ"מ מאחור (4 בוכנות); צמיגי ברידג'סטון פוטנצה שפותחו במיוחד לדגם זה ובמידות הולמות השונות לפנים/אחור: 255/40-21 ו-295/35-21 בהתאמה. ל'טרופאו' גם מרכיבי עיצוב ייחודיים הכולל פריטים מושחרים, גם חלקים מסיבי פחמן.
@auto_magazine_il @אוטו תכירו את המזראטי גראקלה רכב הפנאי הבינוני של המותג האיטלקי #אוטוטוק #אוטו #רכבייוקרה ♬ original sound - אוטו