המקום הטוב לעונשין
קרקס הגרנד פרי הגיע לספא, וקבוצות רבות – בראשן רד בול ופרארי – עשו שם שינויים במנועים, דבר הגורר הורדות עונשין במיקום; במסלול הרחב של ספא, על הישורות הארוכות שלו, קל יותר לעקוף.
וכך, וורסטפן שהיה המהיר במקצה הדירוג, זינק מהמקום ה-14 ומאחוריו מי שיכול היה להיות האיום היחיד לתואר הבא שלו, שארל לקלר. סיינז זינק מהעמדה הבכירה ולצידו פרז, מאחוריו במקום השלישי פרננדו אלונסו המצוין באלפין, ורביעי לואיס המילטון במרצדס שהייתה איטית באופן משמעותי מהמובילים (פער של שתי שניות להקפה מוורסטפן!).
בזינוק, עקפו אלונסו והמילטון את פרז – אך ניסיון העקיפה של המילטון נעשה באופן גרוע וזה גרר פגיעה בנהג הספרדי בעיקול. המכונית של המילטון נפגעה כך שנאלץ לפרוש, ואילו אלונסו הפסיד את המקום השני. מאחור הצליח וורסטפן להתחמק מהתאונות ותוך 12 הקפות(!) כבר היה במקום הראשון. לא יאמן. מכאן הוא שלט במירוץ ללא הפרעה, כאשר אפילו פרז מתקשה להתקרב אליו. סיינז היה הרחק מאחורי שניהם ונאלץ להתמודד מול האיום של ראסל במרצדס.
ולקלר? הוא לא הצליח לייצר תנופה דומה, ונראה שהמירוץ שלו נהרס כאשר נאלץ להיכנס לרחבת הטיפולים בהקפה השנייה כדי להוציא לכלוך שגרם להתחממות בבלם ובגלגל קדמי. הוא הצליח לשפר את מקומו ולסיים חמישי, אך לא התקרב לראסל שסיים רביעי במרצדס שנותרה במירוץ.
אם לא די בכך, הניסיון הכושל של פרארי לציידו בצמיגים חדשים כדי לנסות להשיג את ההקפה המהירה במירוץ בשלבי הסיום עלה לה ביוקר, ליתר דיוק בתוספת זמן של 5 שניות שגררה הורדת מקום, זאת אחרי שלקלר עבר ב-0.1 קמ"ש על המהירות המותרת ברחבת הטיפולים (החיישן נפגע בהתחממות הגלגל בתחילת המירוץ ומערכת הגיבוי כוילה לא נכון).
המשמעות הייתה שאלונסו שסיים שישי במירוץ מצוין עבור אלפין עלה למקום החמישי. שביעי סיים חברו לקבוצה אסטבן אוקון. סבסטיאן פטל הביא את אסטון מרטין למקום השמיני לפני פייר גאסלי באלפא טאורי ואלכסנדר אלבון בוויליאמס.
גרנד פרי בלגיה, ספא, 28.08.22
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. סרג'יו פרז – רד בול
3. קרלוס סיינז – פרארי
4. ג'ורג' ראסל – מרצדס
5. פרננדו אלונסו – אלפין
6. שארל לקלר – פרארי
7. אסטבן אוקון – אלפין
8. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין
9. פייר גאסלי – אלפא טאורי
10. אלכסנדר אלבון – וויליאמס.
אליפות העולם לנהגים אחרי 14 מירוצים (מתוך 22)
1 מקס וורסטפן – 284 נק'
2. סרג'יו פרז – 191 נק'
3. שארל לקלר – 186 נק'
4. קרלוס סיינז – 171 נק'
5. ג'ורג' ראסל – 170 נק'
אליפות העולם ליצרנים אחרי 14 מירוצים (מתוך 22)
1. רד בול – 475 נק'
2. פרארי – 357 נק'
3. מרצדס – 316 נק'
4. אלפין – 115 נק'
5. מקלארן - 95 נק'