מיניוואנים הם כלים פופולריים מאוד בסין, ונרכשים בדרך כלל על ידי חברות גדולות כדי להסיע את ההנהלה הבכירה שלהן, כמו גם על ידי עסקי מוניות VIP ומלונות יוקרתיים - כך שמדובר בכלי מתבקש עבור מותג כמו הונגצ'י, ששואף להיות הרולס רויס הסיני.
העיצוב החיצוני גם הוא כמקובל במותג, בוטה ומוגזם, עם סבכה קדמית עצומה והרבה ניקלים. הקווים הזוויתיים של שאר המרכב והקישוטים המוגזמים אינם מושכים אף הם.
בניגוד לעיצוב החיצוני, תא הנוסעים נראה מצוין עם מושבי עור לבנים, הרבה עץ, מסך מרכזי מגודל ומחוונים מוקרנים. הקווים מעט פשוטים, אך התוצאה בהחלט נאה. הקונסולה המרכזית נשלטת על ידי משטח טעינה אלחוטי גדול, ומצוידת במערכת סאונד איכותית מבית Dynaudio בעלת 16 רמקולים כסטנדרט.
מדובר במיניוואן גדול מאוד - עם אורך של 522 ס"מ, בסיס גלגלים של 320 ס"מ ורוחב של יותר משני מטרים - ממדים דומים לאלו של ה-E-HS9 הנמכר בארץ. הוא מציע שבעה מקומות ישיבה, ומרשימים במיוחד המושבים בשורה האמצעית, שלפחות בתמונות נראים כמו מושבי מחלקה ראשונה במטוס; הם מתכווננים חשמלית ל-16 כיוונים, ומציעים משענות ידיים והדום נשלף לרגליים. השורה השלישית נראית ממש פשוטה בהשוואה, והמושב האמצעי קטן ובקושי שמיש.
במפתיע, יחידת הכוח אינה חשמלית, ובחזית ניצב מנוע 2.0 טורבו בנזין בהספק של 252 כ"ס. תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה הילוכים שולחת את הכוח לגלגלים הקדמיים. לפי הדיווחים, הונגצ'י עובדת על גרסה היברידית-נטענת, אך פרטים נוספים טרם פורסמו.
הונגצ'י HQ9 יעלה בסין 400 אלף יואן, זול בכ-25% במולדתו ממחירו של E-HS9 (אשר מחירו בארץ מתחיל בכ-400 אלף שקלים). כרגע לא מתוכנן יצוא לאירופה, אך המצב עשוי להשתנות אם וכאשר יוצגו גרסאות מחושמלות.