איך נראית
העיצוב החיצוני כמעט ללא שינוי, והיצרנית מדווחת על סבכה מעודכנת קלות הכוללת כעת אופציה לדפוס "כוכבים", חישוקי 19 אינץ' בעיצוב חדש, דמוי דיפיוזר חדש מאחור ויחידות תאורה מעודכנות קלות בשני קצוות המרכב – והתוצאה הכללית עדכנית מעט יותר.
סביבת הנהג גם היא לא השתנה רבות בצד הוויזואלי, ועיקרה אותו סידור הכולל לוח מחוונים המוצע ב-7 או 10.25 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ'. בנוסף, גלגל ההגה עוצב מחדש ומגוון צבעים חדשים ורעננים לדיפון מוצעים כעת לבחירת הלקוח: בז', אפור או שחור-קרבון. בנוסף, רמת האבזור הסטנדרטית הועשרה וכוללת כעת גם מצלמת נסיעה לאחור, ציפוי נאפה לגלגל ההגה.
פרק ארוך במיוחד בהודעה לעיתונות הוקדש לממשק המולטימדיה המעודכן (MBUX) שכולל שיפורים למערכת העזר הקולית שכבר אינה זקוקה לקריאה "היי מרצדס" כדי לפעול, ומציעה מגוון רחב יותר של פעולות. בנוסף, יש תמיכה אלחוטית בממשקי אפל ואנדרואיד, חיישן טביעת אצבע לזיהוי הנהג, גרפיקה משופרת לממשקים בלוח המחוונים ובמסך המולטימדיה ועוד.
מנועים, הרבה מנועים
היצע יחידות ההנעה נותר ברובו כשהיה – מתבסס על מנועי טורבו-בנזין מוגדשים בנפח 1.3 ליטר או 2.0 ל', להם נוסף מערך היברידי-מתון 48 וולט כסטנדרט. המערך המחושמל כולל מתנע-גנרטור בהספק 13.4 כ"ס המבטיח, כך מרצדס, פעולה חלקה ונעימה יותר של מערך הדימום/התנעה וכיבוי מנוע הבנזין לפרקי זמן קצרים במהלך "שיוט" רגוע במהירויות קבועות.
כמקודם, מנוע ה-1.3 משרת את גרסת ההנעה הקדמית, ואילו מנוע ה-2.0 ליטר יוצעו מעתה באופן תקני עם הנעה כפולה. התיבות ללא שינוי, דו-מצמדית עם 7 או 8 הילוכים בהתאם לגרסה. נציין כבר עכשיו כי לכל הגרסאות נתוני ביצועים טובים מעט פחות מלפני העדכון, אולי כתוצאה משינוי בכיול תיבת ההילוכים או תוספת משקל המערך החשמלי. במרצדס לא מתייחסים לנושא.
מנוע ה-1.3 ליטר מוצע בגרסת 180 בהספק 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ, 9.2 שניות ל-100 קמ"ש. גרסת 200 מציעה מאותו מנוע הספק של 163 כ"ס ומומנט של 27.5 קג"מ הטובים ל-8.2 שניות ל-100 קמ"ש.
כאמור, מנוע ה-2.0 ליטר מוצע כעת רק עם הנעה כפולה; בגרסת 220 ההספק 190 כ"ס, המומנט 30.6 קג"מ ומשך התאוצה ל-100 קמ"ש 7.4 שניות. גרסת 250 הבכירה בהיצע הבנזין מציעה מאותו מנוע 224 כ"ס, 35.7 קג"מ ומאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות בלבד.
לצד גרסאות הבנזין מוצעות שלוש גרסאות דיזל אשר לכולם מנוע מוגדש בנפח 2.0 ליטר המוצע בהספקים 116 כ"ס, 150 כ"ס ו-190 כ"ס בהתאם לגרסה.
היברידית מעודכנת
כבעבר, מרצדס ממשיכה להציע גרסה היברידית-נטענת (250e) וזו זוכה לשורת עדכונים. המנוע החשמלי מציע כעת הספק מרבי של 109 כ"ס, 5 כ"ס יותר. ההספק הכולל של המערכת נותר כשהיה (218 כ"ס) והביצועים הם 7.4 שניות ל-100 קמ"ש.
הסוללה ללא שינוי עם 15.6 קוט"ש, אך לפי מרצדס הנתון נטו גבוה יותר (לא פורסם) ובהתאם טווח הנסיעה בפועל התארך (70-81 ק"מ לפי WLTP). הספק הטעינה של הסוללה עומד על 3.7 ק"ו כמקודם, אך ניתן לשדרג להספק של 11 ק"ו במקום 7.4 ק"ו. ישנה אפשרות לטעינה מהירה יותר ב-AC, עד 22 ק"ו, מ-10 עד 80 אחוזים בכ-25 דקות.
גם AMG
גרסאות AMG של A קלאס עודכנו גם הן ברוח דומה עם עדכונים קלים בעיצוב החוץ והפנים.
גם בגרסת AMG 35 מערך היברידי-מתון 48 וולט המצטרף למנוע ה-2.0 ליטר המוכר ולהנעה כפולה, ואילו הנתונים ללא שינוי: 306 כ"ס, 40.8 קג"מ ו-4.7 שניות ל-100 קמ"ש.
גרסת AMG 45 מוצעת כעת רק במהדורת 'S' ולזו מנוע 2.0 ליטר המפיק 421 כ"ס, 51 קג"מ, ההנעה כפולה ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש 3.8 שניות. לכבוד ההשקה תוצע 45 במהדורה מוגבלת בשם 'AMG אופנת רחוב' הכוללת צביעת מרכב בגוון אפור ייחודי, עיטורים כתומים לאורכה ולרוחבה, חבילה אווירודינאמית, חישוקי 19 אינץ' בצבע שחור מט, ובסביבת הנהג תפירה כתומה במושבים ובגלגל ההגה.