הכניסה של אודי לפורמולה 1, מהלך שדובר בו בחודשים האחרונים, תשתלב עם המעבר למנועים חדשים שיצרכו דלק סינטטי ויהיו חלק ממערך היברידי שבו למנוע החשמלי חלק גדול יותר בייצור התפוקה הכוללת שלהם.
אודי הכריזה כי במסגרת זאת יצרה שותפות אסטרטגית עם הקבוצה השוויצרית סאובר, הפועלת כיום כאלפא רומיאו. ביחס אליה, הודיע סטלטנטיס, תאגיד הרכב שאלפא הוא בין מותגיו, כי קשריו עם
סאובר יגיעו לסיום בסוף עונת 2023.
תוכניות לביצוע
בשלב זה נקבע כי אודי תייצר את המנועים במרכז פיתוח מיוחד בגרמניה, וסאובר תהיה אחראית על פיתוח השלדה, המרכב והתאמתם למנוע. הציפייה היא שהמכונית תצא למבחנים במהלך 2025. פרט משעשע בסיפור הזה הוא שסאובר הייתה שייכת בשנים 2006-2009 לב.מ.וו ופעלה כקבוצה הרשמית שלה; זו הייתה גיחה לא מוצלחת במיוחד של יצרן הרכב הגרמני למפעל הזה.
ככל שמדובר באודי ובספורט מוטורי ברמה העולמית, היא זכתה עם קוואטרו ב-1982 וב-1984 באליפות העולם במרוצי ראלי, ובשנים 2000 עד 2014 הפגינה שליטה מוחלטת במרוץ הסיבולת 24 השעות של מאן עם 13 ניצחונות ב-15 מרוצים.
בחודשים האחרונים היו גם שמועות על חזרת לזירה של פורשה, אף היא מקבוצת פולקסווגן. פורשה, שהשתתפה במפעל זה בשנים 1957-1962, ניהלה משא ומתן עם רד בול, גם לקראת שותפות במפעל המנועים שזו האחרונה פועלת להקמתו. המגעים הגיעו לסיומם לאחר שהתברר כי פורשה רוצה שליטה בקבוצת רד בול.
עם זאת, גורמים ב-FIA אמרו לפני מספר ימים, כי לא נאמרה המילה האחרונה ביחס לכניסתה של פורשה לזירה. פורשה עדיין מנהלת שיחות עם קבוצות אחדות, וגם כאן מדובר בהצטרפות לפורמולה 1 בעונת 2026.