באודי, כמו יצרניות רבות אחרות באירופה ובכלל, לוקחים את המעבר לחשמל ברצינות. ה-e-tron (שנת 2018) היה הדגם החשמלי הראשון שלה וממנו נמסרו עד כה כ-150,000 יחידות. לפי הצהרות עד לשנת 2026 יהיו לה בהיצע יותר מ-20 דגמים חשמליים לעומת חמישה כיום (כולל גרסאות 'ספורטבק' של Q8 ו-Q4) בדרך להפוך למותג כל חשמלי עד לשנת 2030.
העדכונים שבחוץ ובפנים
כמקובל בעדכונים שכאלה ה-Q8 e-tron זוכה למופע רענן יותר שעיקרו שינויים בחזית ומאחור ואלה כוללים את הדגם הרגיל וגם את Q8 ספורטבק e-tron. מלפנים ישנה סבכה חדשה הכוללת "מסכה" בולטת יותר, יחידות תאורה מעודכנות ומאחור ישנו דיפיוזר חדש. ה-Q8 e-tron יהיה הראשון לשאת את הלוגו של היצרנית שעוצב מחדש בסגנון דו-מימדי. השינויים בעיצוב נוצלו גם כדי לשפר את היעילות האווירודינאמית שעומדת כעת על 0.24 במקום 0.26 בספורטבק ו-0.27 במקום 0.28 ב-Q8 e-tron הרגיל.
סביבת הנהג כמעט שלא השתנתה ויש כאן את הסידור המוכר והעדכני של אודי: לוח מחוונים דיגיטלי לצד מסך 10.1 אינץ' למערכת המולטימדיה ותחתיו מסך 8.6 אינץ לשליטה על מערכות הנוחות השונות (מיזוג וכו'). באודי מציינים כי הורחב השימוש בחומרים ממוחזרים וניתן למצוא אותם בחומרי הבידוד, השטיחים ריפוד עור סינטטי המשלב פלסטיק מבקבוקים ממוחזרים ועוד.
סוללות, טווח
השינוי הגדול ביותר נעשה ככל הנראה מתחת לפח – Q8 e-tron החדש זוכה למערך סוללות חדש בכל הגרסאות ולמנוע אחורי משופר (הנעה כפולה).
גרסת 50 תוצע מעתה עם סוללת 95 קוט"ש (89 קוט"ש נטו) במקום 71 קוט"ש ברוטו עד כה ובהתאם טווח הנסיעה המירבי עלה משמעותית: 491 ק"מ ל-Q8 e-tron ועד 505 ק"מ בספורטבק – זאת לעומת 332 ק"מ בלבד בעבר. נותני הספק ומומנט כמעט ללא שינוי: 335 כ"ס ו-67.7 קג"מ.
גרסת 55 מצוידת כעת בסוללת 114 קוט"ש (106 קוט"ש נטו) במקום סוללת ה-95 קוט"ש שהייתה עד כה. טווח הנסיעה המירבי עומד כעת על 582 ק"מ ב-Q8 e-tron במקום כ-400 ק"מ כיום ועד 600 ק"מ במרכב ספורטבק (410 ק"מ כיום). שאר הנתונים ללא שינוי: עד 402 כ"ס במצב 'בוסט', 67.7 קג"מ ומהירות מירבית מוגבלת ל-200 קמ"ש.
גרסת ה-S עושה שימוש בסוללה הגדולה וכאן הטווח המירבי עומד על 494-513 ק"מ, שיפור מ-370 ק"מ בעבר. לגרסה זו שלושה מנועים, 492 כ"ס במצב 'בוסט' ו-99.1 קג"מ.
לכל הגרסאות טעינה ביתית בקצב של עד 11 ק"ו כסטנדרט וניתן לשדרג לעד 22 ק"ו. טעינה מהירה אפשרית עד 150 ק"ו בגרסת 50 ואילו גרסאות 55 וה-S בעלות הסוללה הגדולה קצב הטעינה המירבי עומד על 170 ק"ו (20 יותר מבעבר). באודי מציינים כי לא רק שקצב הטעינה גבוה יותר, אלא גם שניתן להתמיד בו לאורך זמן רב יותר מה שצפוי לקצר את זמני הטעינה בפועל.