ב.מ.וו ישראל משיקה את הדור השלישי של X1, רכב הפנאי הקומפקטי שלה. דגם זה נחנך ב-2008 והיה ראשון מסוגו של מותג יוקרה, הדור השני הוצג ב-2015 וזה החדש הוכרז באמצע 2022.

דגם חדש
ב..מ.וו X1 החדש, כקודמו, מתבסס על רצפת ההנעה הקדמית UKL, כעת בגרסה 2 שלה; הדגם חולק אותה עם סדרה 1, סדרה 2 (גראן קופה, וטורר) כמו-גם עם קאנטרימן וקלאבמן של מיני. יצוין כי במקורו התבסס הדגם על רצפת הנעה אחורית.

הדגם החדש גדול מקודמו - בסיס הגלגלים, 292.2 ס"מ, גדל ב-2.2 ס"מ מזה שבדגם הפורש; האורך ב-6 ס"מ ל-450 ס"מ; הרוחב ב-2.5 ס"מ ל-184.5 ס"מ, והגובה ב-3 ס"מ ל-164 ס"מ. נפח תא המטען 540 ליטרים ועד 1600 ליטרים עם מושבים מושטחים. משקל הרכב 1500 ק"ג.

עיצוב הדגם החדש מזוות יותר, והתוצאה הכוללת היא רכב בולט יותר למראה.

צילום: ב.מ.וו

שינוי משמעותי בסביבת הנהג הוא עם הטמעת הדור השמיני של מערך התפעול i-דרייב ומסך "10.7 שדרכו שולט הנהג ברוב מערכות הרכב. מסך זה משולב במסגרת אחת עם מחוונים מוקרנים בגודל "10.25.

ב.מ.וו X1 מוצע בגרסאות בנזין, דיזל, היברידית-נטענת וחשמלית. תחילת השיווק היא בגרסת 18i – טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים, 136 כ"ס (4400-6500 סל"ד) ו-23.4 קג"מ (1500-4000 סל"ד); תיבה דו-מצמדית והנעה קדמית; 0 ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות ועד 208 קמ"ש; צריכת הדלק הממוצעת היא 13.7 ק"מ/ל' והציון הירוק 15.
לעדכונים בזמן אמת בעולם הרכב
ערוץ הווטסאפ של

צילום: ב.מ.וו

בקרוב מאוד יחל שיווקה של הגרסה החשמלית iX1. לזו שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, 313 כ"ס ו-50.4 קג"מ, 0 ל-100 ב-5.3 שניות ועד 180 קמ"ש. לסוללה 64.7 קוט"ש (נטו), הטווח המוצהר הוא 417-440 ק"מ והספק הטעינה ב-DC עד 140 ק"ו.

רמות גימור, מחירים
במפרט הבטיחות המועשר בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה, ניטור היקפי ואקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

צילום: ב.מ.וו

ב.מ.וו X1 בגרסת 18i מוצע בשתי רמות גימור. ברמת הגימור 'סטייל' שמחירה 275,000 שקלים תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג לאחור, ריפוד דמוי עור.

ב-'M ספורט' העולה 285,000 שקלים בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית ובנוסף: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "18, מפתח חכם, פקדי הילוכים בהגה, תפעול חשמלי למושב הנהג.

צילום: ב.מ.וו