ריינג' רובר ספורט נחנך ב-2005, אז היה זה על בסיס דיסקברי 3 ובעיצוב כמו של ריינג' רובר הרגיל דאז, עם דגש על יכולת דינמית גבוהה יותר על חשבון יכולת השטח. הדור השני הוצג ב-2013, אז כבר על הבסיס של ריינג' הרגיל עם אותם מאפיינים.
הדור החדש
הדור השלישי הוצג במאי 2022, שמונה חודשים אחרי השקת הדור החמישי של ריינג' רובר. הדגם החדש חולק אותה רצפה ואותו בסיס גלגלים – MLA-Flex ו-299.7 ס"מ – אך האורך קצר ב-10 ס"מ ל-495 ס"מ. בהשוואה לספורט הפורש, בסיס הגלגלים והמרכב ארוכים ב-6.5 וב-9 ס"מ, הרוחב גדול ב-7 ס"מ ל-204 ס"מ.
לספורט מרווח גחון הנע בין 21.6 ל-28.1 ס"מ, וזוויות המרכב הן: גישה, 29.7 מעלות; בטן, 26.9 מעלות; נטישה, 30 מעלות.
במפרט הטכני בכל הגרסאות: מערך הניהוג טריין ריספונס 2, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, הילוך כוח, הנעה כפולה קבועה וקפיצי אוויר. בגרסת הבכירה גם היגוי לכל הגלגלים.
שפע מנועים
הדגם הוצג במקורו עם לא פחות מאשר שמונה גרסאות מנועים; פרט לאחת – בכולן 3.0 ליטר/6 צילינדרים בטור, וכל המנועים מוגדשים. בכל המנועים האלה, לא כולל בגרסאות ההיברידיות-נטענות, מערך היברידי-מתון של 48 וולט.
בישראל ישווקו שתי גרסאות של מנוע הדיזל (החלשה ביותר, 246 כ"ס, לא). ב-D300 תפוקה של 300 כ"ס ו-66.3 קג"מ ב-1500 סל"ד; ב-D350 תפוקה של 350 כ"ס ו-70 קג"מ באותו סל"ד. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.6 שניות ו-5.9 שניות בהתאמה.
מנוע הבנזין בנפח ובמבנה הנ"ל מייצר בגרסת P400 הספק של 400 כ"ס והמומנט 55 קג"מ ב־2500 סל"ד ומסדר לרכב 0 ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות.
בפסגת ההיצע גרסת P530 – מנוע 4.4 ליטר V8 משל ב.מ.וו, וזה מייצר 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ ב-1800 סל"ד, משך ההאצה ל-100 קמ"ש של גרסה זאת הוא 4.5 שניות.
בנוסף, ועל בסיס מנוע הבנזין 3.0 ליטר, מוצעות שתי גרסאות היברידיות-נטענות; התפוקה המשולבת ב-PHEV440 היא 440 כ"ס ו-62 קג"מ וב-PHEV510 ההספק 510 כ"ס והמומנט 70 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 5.8 ו-5.4 שניות בהתאמה. הסוללה המשרתת אותן היא 35 קוט"ש, והטווח המוצהר בחשמל בלבד הוא 110 ק"מ.
רמות גימור ומפרט
במפרט הבטיחות של הרכב, בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
ריינג' רובר ספורט מוצע בשתי רמות גימור - ב'דיינמיק HSE' חישוקי "22, תאורת לד, גג זכוכית, מצלמות היקפיות כולל מערך ההדמיה מתחת לרכב, סגירה רכה לכל הדלתות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען למושבים הקדמיים הכוללים אוורור ולמשענות הראש מאחור, בקרת אקלים דו-אזורית ופתחי מיזוג מאחור, צג "13.1 מחוונים מוקרנים, מערכת שמע של מרידיאן, מראה עם תמונת מצלמה.
ברמת הגימור 'פירסט אדישין', בנוסף, צביעה דו-גונית, חישוקי "23, עיסוי במושבים הקדמיים ואופציות כיוון רבות יותר, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, גימור פנימי שונה ומערכת היגוי אחורי, אך זו זמיהב רק בגרסה ההיברידית-נטענת.
גרסאות זמינות, מחירים
בשלב זה מוצע ריינג רובר ספורט ברמת הגימור 'דיינמיק HSE' בגרסת הדיזל D300 במחיר של 758,100 שקלים ובגרסה ההיברידית-נטענת PHEV440 ב-790,300 שקלים.
בנוסף, מוצע הרכב ברמת הגימור 'פירסט אדישן' בגרסת הדיזל D350 ב-856,800 שקלים, ובגרסה ההיברידית-נטענת PHEV510 ב-935,900 שקלים.
שאר הגרסאות יגיעו לישראל במהלך 2023.