המותג, הדגם
מטרו מוטור הכריזה היום (שלישי) על תחילת השיווק של מותג ליפמוטור ושל הדגם הראשון שלו המיובא לישראל, T03. ליפמוטור הוא מותג סיני צעיר שנוסד ב-2015 ומייצר רק דגמים חשמליים. בסוף 2017 הוצג הדגם הראשון, S1, והשיווק החל ב-2019.
בניגוד למקובל, מטרו אינה מתחילה את שיווק המותג עם דגם פנאי (אל דאגה, דגם כזה יגיע בהמשך), אלא עם מכונית קטנה ועממית שמחירה 100,000 שקלים. הדגם המדובר הוא המיני החשמלית T03 שהוצגה בסין ב-2020.
המיני של ליפמוטור מבוססת על רצפה חשמלית ייעודית. בסיס הגלגלים שלה הוא 240 ס"מ, אורכה 362 ס"מ, רוחבה 165 ס"מ והגובה 158 ס"מ; נפח תא המטען 210 ליטר.
ל-T03 מנוע המייצר 108 כ"ס ו-16.1 קג"מ וההנעה קדמית. לסוללה 41.3 קוט"ש והטווח הוא 280 ק"מ. הספק הטעינה המהירה ב-DC הוא 50 קילוואט, וב-AC ביתי 7 קילוואט.
ליפמוטור T03 מוצעת ברמת גימור אחת, ובאבזור תאורת לד, חישוקי "15, גג זכוכית, חיישני חניה היקפיים ומצלמה, מפתח חכם, בקרת אקלים, מולטמידיה עם צג "10.1 וממשקי קישוריות, מחוונים מוקרנים. במחיר נכללת גם אפשרות לצביעה דו-גונית.
תקינה מוגבלת
מפרט הבטיחות של ליפמוטור T03 מוגבל ביותר; שתי כריות אוויר ומערכת ההתרעה של מובילאיי.
בשלב זה מיובא הדגם ללא תקינה אירופאית מלאה, כך שהיבוא מוגבל ל-400 מכוניות בשנה. ואכן, זה גודל המשלוח הנמצא כעת בארץ, וזה יהיה גם גודלו של המשלוח הבא שיגיע לכאן בינואר הקרוב.
לפי היבואן, המכונית תעבור תקינה אירופאית מלאה בחודש מאי, ואז תיובא לכאן ללא הגבלת כמות ותכלול מערכות בטיחות אקטיביות.
למרות העלאת המחירים הצפויה בינואר בגלל השינויים במיסוי, מי שיזמין את הרכב השנה, גם אם יקבל אותו לאחר ה-1.1.23, ייהנה ממחירו הנוכחי. עוד אמרו אנשי מטרו, כי ההתייקרות תהיה בכל מקרה רק בשיעור העלאת המס.
ל-T03 אחריות ל-3 שנים או 120,000 ק"מ והאחריות לסוללה 8 שנים או 150,000 ק"מ. הרכב אמור להגיע לטיפול כל 10,000 ק"מ, כאשר אחרי 3000 ק"מ הראשונים יגיעו אנשי מטרו לבית הלקוח כדי לבדוק את הרכב. לצורך מתן האחזקה, תשתף מטרו פעולה עם חברת שלמה ותשתמש בנקודות השירות שלה.
במהלך אוגוסט 2023, תחל מטרו להתחיל בשיווק רכב הפנאי הקומפקטי החשמלי C11.