בחודשים הקרובים תציג הונדה ישראל את גרסת R הספורטיבית המצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 320 כ"ס.
דגם חדש
הונדה סיוויק החדשה דומה בעיצובה לזו הקודמת, אך הרצפה חדשה (HA) והמרכב קשיח מקודמו; בסיס הגלגלים גדל ב-3.6 ס"מ ל-273.6 ס"מ, מפשק הסרן הקדמי ללא שינוי, 153.7 ס"מ, אך זה של האחורי גדל ב-1.3 ס"מ ל-156.5 ס"מ.
אורך הרכב בגרסת ליפטבק גדל ב-3 ס"מ ל-455 ס"מ. רוחב הדגם החדש, 180 ס"מ, ללא שינוי, ואילו הגובה כעת 141 ס"מ, 2 ס"מ פחות מקודמו.
עם זאת, השינוי המשמעותי הוא בחטיבת הכוח. סיוויק החדשה (וכמו ג'אז) מוצעת באירופה ובישראל רק בגרסה ההיברידית e:HEV.
בגרסה זו מנוע חשמלי המייצר 183 כ"ס ו-32 קג"מ, והוא זה המניע את הרכב במהירויות עד 70 קמ"ש ובעומס נמוך. מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר הפועל במחזור אטקינסון, מייצר 143 כ"ס ו-19 קג"מ וזה מצטרף למערך הכוחות בעומס ובמהירות מעל 70 קמ"ש. עד אז הוא טוען, באמצעות מנוע חשמלי נוסף (20 כ"ס), את הסוללה המניעה את המנוע החשמלי הגדול.
התפוקה הכוללת של הרכב היא 184 כ"ס ו-32.1 קג"מ, התיבה רציפה וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש נע בין 7.8 שניות ל-8.1 שניות לפי רמת הגימור, והמהירות המרבית 180 קמ"ש. צריכת הדלק 20.8 ק"מ/ל' והציון הירוק הוא 3.
רמות גימור, מחירים. R
הדגם החדש מוצע בשלוש רמות גימור. הבסיסית היא 'אלגנס', מחירה 180,000 שקלים והיא הראשונה המגיעה לארץ. במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, צג "9, מחוונים מוקרנים "7, תפעול חשמלי למושב הנהג. בהמשך תוצע רמת הגימור 'ספורט' במחיר של 190,000 שקלים, ולזו חישוקי "18, איפור וגימור ספורטיביים, ריפוד המשלב עור ועוד.
ברמת הגימור 'אדוונס', שמחירה 210,000 שקלים, גם תאורה אדפטיבית, גג זכוכית, לוח מחוונים מוקרנים "10.2, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור למושבים הקדמיים (דמוי עור באחוריים), מערכת שמע משודרגת של בוז ועוד.
ימים עברו
זו אינה הפעם הראשונה שסיוויק מגיעה לארץ בגרסה היברידית. ב-2004 וב-2005, הדור השישי שלה שווק כאן בגרסה היברידית שכונתה 'IMA' וצוידה בתיבה ידנית. הדור השביעי שווק בין 2007 ל-2009 בגרסה היברידית כמו שהייתה באינסייט עם תיבה אוטומטית.