"EV6 מושק היום כי להשיק מכונית כשאין מלאי זה מהלך חסר ערך. חיכינו כדי שנוכל לבנות מלאים אמיתיים. הבאנו פחות מכוניות משקיווינו להביא. אנחנו נשענים על מלאי של מאות בודדות של כלי רכב ואנחנו ממשיכים להילחם", אמר אונגר, והוסיף בהקשר לכך כי "אתגרי הייצור ממשיכים איתנו ל-2023, המכונית החשמלית בעייתית מבחינת חומרי גלם, והאתגר של ייצור מכוניות חשמליות בעולם כרגע מאוד משמעותי".
למרות כל אתגרי האספקה שהיו ב-2022 ויימשכו גם בשנה הבאה, אנשי קיה ישראל יציינו בסוף 2022 את נתח השוק הגדול ביותר שהשיגו עד כה בישראל: 14.2%. לפי נתוני המסירות, קיה היא המובילה מאז אוגוסט, עם ממוצע מסירות חודשי של 3000 יחידות, "אנחנו נכנסים ל-2023 עם הרבה ביטחון ואמונה" אומר אונגר.
לפי קיה ישראל, סך כל המסירות ב-2022 יסתיים עם כ-270,000 מכוניות, וניתן היה למכור עוד 30,000-40,000 כלי רכב אם לא היו בעיות אספקה. אנשי טלקאר סבורים כי רמת הביקוש ב-2023 תהיה דומה, כך שפוטנציאל המכירות המלא הוא 300,000 מכוניות, אולי אף יותר, אך המצב בפועל יהיה תלוי ביכולות של היצרנים.
הרבה חידושים
קיה ישראל תחל לשווק ברבע הראשון של 2023 את נירו החדש שהוצג עוד ב-2021. בשלב זה מדובר בגרסאות החשמליות וההיברידיות-נטענות, ובהמשך, כתלות בייצור לאירופה, תיגע לכאן גם הגרסה ההיברידית הרגילה.
במחצית השנייה של 2023 יגיע לכאן הדגם החשמלי החדש – רכב הפנאי הגדול EV9, החולק עם EV6 אותה רצפה E-GMP וקרוב בממדיו לקיה טלורייד/יונדאי פאליסייד; לרכב בסיס גלגלים של 310 ס"מ ואורכו 493 ס"מ. קיה תציג במהלך 2023 דגם חשמלי נוסף, קטן מ-EV6, וטלקאר מקווה להביאו לכאן עד סוף השנה.
לקראת מחצית 2023 תגיע לכאן גרסה מחודשת של רכב הפנאי הקומפקטי סלטוס לאחר מתיחת פנים וסביבת נהג מחודשת הכוללת מולטימדיה חדשה ומשופרת. בנוסף, רכב הפנאי הבינוני סורנטו יוצע ברמת גימור מהודרת יותר.
המיני פיקנטו, שיהיה לרכב הנמכר ביותר השנה בישראל, יעבור עדכון קל, והמהדורה המחודשת תגיע לכאן בסוף הרבעון השלישי. בקיה שואפים לחדש את יבוא רכב הפנאי הקומקפטי אקסיד בגרסה המחודשת שהוצגה לאחרונה, אך עדין לא ברור מתי זה יקרה. עוד בתכניות רכב הפנאי הגדול טלורייד המיוצר בארצות הברית; בטלקאר פועלים מזה זמן ליבוא הדגם הזה ומקווים שהדבר יהיה השנה.
בהתייחס לקיה EV6 שהושק כאן זה עתה, בשלב זה לא מתוכנן להביאו עם הסוללה הקטנה יותר, מכיוון שפער המחיר אינו מצדיק זאת. בנוסף, כיום אין גם כוונה להביא את גרסת ה-GT החזקה והספורטיבית של הדגם הזה.