זינגר (Czinger) היא חברה אמריקאית קטנה שהוקמה בלוס אנג'לס ב-2019 על-ידי קווין זינגר, שהוא הבעלים והמנכ"ל שלה. הדגם הראשון שלה, C21, נחשף לראשונה כקונספט בפברואר 2020, והשאיר הרבה לסתות שמוטות. הדגם הגמור הוצג בפסטיבל המהירות בגוודווד ביוני השנה, וכעת הוא מוכן לייצור – והוא בהחלט לא שגרתי. גם היכולות המוצהרות שלו.

תכנון, ייצור, נתונים
דגם זה תוכנן באמצעות בינה מלאכותית, המרכב וחלקים נוספים נוצרו בהדפסה תלת-ממדית. המבנה הבסיסי של הרכב חריג גם בין דגמי קיצון, מכיוון שסידור המושבים הוא בהשראת מטוסי קרב, כאשר הנוסע יושב מאחורי הנהג. מבנה כזה מאפשר שטח פנים קטן יותר לשיפור היכולת האווירודינמית.

השלדה והמרכב, שרוחבו 205 ס"מ, עשויים אלומיניום וסיבי פחמן, והמשקל הכולל של הרכב הוא 1250 ק"ג.

זינגר C21 – יצירת בכורה עוצמתית במיוחד
צילום: Czinger

בליבו של C21 מנוע בפיתוח עצמי; V8 כפול-מגדשים בנפח 2.88 ליטר(!) וזה מייצר 963 כ"ס ו-76 קג"מ, כאשר הקו האדום הוא ב-11,000 סל"ד. התיבה סקוונסיאלית עם 7 הילוכים.

וזה לא הכל; ברכב גם שני מנועים חשמליים המייצרים 304 כ"ס (וגם אחראים לטורק וקטורי) להספק כולל של 1267 כ"ס, וגרסת מסלול ייעודית מוסיפה עוד 107 כ"ס, ל-1374 כ"ס. לרכב תיבה סקוונסיאלית עם 7 הילוכים.

זינגר C21 – יצירת בכורה עוצמתית במיוחד
צילום: Czinger

ובקיצור, לרכב הזה יחס הספק:משקל של 1:1, בגרסת המסלול היחס אפילו טוב יותר.  
והביצועים בהתאם: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-1.9 שניות, 13.8 שניות ל-300 קמ"ש ועד 330 קמ"ש.

החזון
"היעדים של C21 הם לשבור כל שיא מסלול, וכל שיא מהירות, תאוצה ובלימה" אמר קווין זינגר,  ובהתייחסות לתצורת הישיבה הייחודית הוא אומר כי סיבה שנייה, בנוסף למרכיב האווירודינמי, "היא האפשרות לקחת נוסע. אתה לא רוצה שיהיה לך רק חד-מושבי, אז כך יש לך 1+1. הישיבה במושב האחורי מאוד מהנה, זוהי חוויה רגשית שבה אתה קשור מאוד לנהג ונוצרת חוויה משותפת".

זינגר C21 – יצירת בכורה עוצמתית במיוחד
צילום: Czinger