ההנחות - גם בארה"ב וגם בישראל - ניתנו בתנאי שכלי הרכב ימסרו ללקוחות לפני סוף 2022, כדי להימנע מעליית המיסוי הצפויה ב-2023 ולהיפטר ממלאי קיים.
ובכן, כעת מסתבר שבגלל הסופה העזה שהתחוללה ברחבי ארה"ב, חלק מהלקוחות לא יכלו לקבל את מכוניתם ב-2022, וכעת טסלה שלחה להם מכתבים בהם היא חוזרת בה מהבטחתה למחיר מופחת ולטעינה חינם.
בחשיפה שפרסם אתר הרכב Auto Evolution, טסלה טענה כי מזג האוויר הסוער מנע את אספקת כלי הרכב החדשים ללקוחות, וכתוצאה מכך, התמריצים אינם ישימים יותר.
לשון האימייל ששלחה היצרנית הייתה כדלקמן: "שלום, הרכב שלך מתעכב עקב מזג האוויר הסוער בשבוע שעבר, ולא יגיע במועד המסירה המתוכנן. נצטרך לתזמן את התור שלך לשבוע הראשון של ינואר בהתבסס על זמן ההגעה המשוער העדכני. שים/שימי לב שאם את/ה מקבל/ת משלוח בשנת 2023, החשבון שלך לא יהיה זכאי להנחה של $7,500 או מיילים חינם לטעינת סופרצ'ארג'ר."
לקוחה אנונימית שפרסמה באתר את צילום המסך של ההודעה שקיבלה מטסלה לא לבד. אחרים נתקלו במקרים דומים של ביטול ההטבות עקב גורמים שאינם בשליטת הלקוחות.
הלקוחה המדוברת טוענת שהיא לא מאשימה את טסלה בעיכובים, אך מדגישה שהיא ביצעה את ההזמנה רק בגלל ההטבות ושבאחריות היצרנית לעמוד בתאריך האספקה שלה, שהיה ב-31 בדצמבר. הלקוחה מציינת בנוסף שהיא שוקלת לבטל את רכישת מודל Y החדש שלה, לבקש החזר מלא, ואולי אף לתבוע את יצרנית הרכב. היא רק מחכה לראות מה תהיה התגובה של טסלה.
לפי השמועות, מזג אוויר הגרוע השפיע על מסירת כ-10,000 טסלות בארה"ב - ומסקרן לדעת האם החברה ביטלה את ההנחות לכולם, והאם היא תספוג את ההפסדים ותפצה את הלקוחות לאחר הפרסום השלילי.